Goldleaf Games
web.archive.org
Okej, så det här är ett gammalt spel som typ har försvunnit från världen, men det finns på Wayback Machine! Tack till Ron Edwards som nämnde det och gav mig länken. Låt oss prata om det här spelet!
Det är ett spel som ska spelas i en online-chatt. Det är gammalt, vilket innebär att det har fantastiska citat som detta:
Det finns också en lista på användbara chat-uttryck, som "LOL", med förklaringar, och tips på hur man kan skriva emotikoner som (EDIT: Forumet konverterar dessa till någon sorts moderna hittepåsymboler, men det ska vara ett kolon och en slutparentes!) för att signalera känslor!Chat roleplaying (ChatRPGing) is roleplaying over an instant messaging (IM) service. There are plenty of them out there, and most are free to use. Some require you to download a program (such as ICQ or AIM) while others are JAVA-based, enabling you to jump right in through the use of a browser.
Jag har skummat spelet lite, men det är alldeles för långt och plottrigt för att jag ska orka läsa hela grejen. Men det finns ju folk här på forumet som typ läser rollspel för skojs skull, så jag tänkte att jag tipsar om det här spelet och länkar till det, och så kan folk som känner för det läsa igenom och diskutera det här. Det finns en massa crazy-grejer i det här spelet, och jag tror inte att ni blir besvikna om ni läser det. Eller bara skummar igenom det, som jag gjorde. Notera att PDF:en är lösenordsskyddad, men lösenordet står där på sidan.