Nekromanti Codex 004

chrull

Stockholm Kartell
Är det bara jag av prenumeranterna som inte har fått den ännu?

För om ingen annan av prenumeranterna har fått det så tyckdetr jag det är mycket dålig stil... Och jag hoppas på att prenumerant-presenten är bra så det är värt att vänta på, typ Offensiv.

chrull

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by chrull on 2000-08-08 13:04.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler
Jag som är ännu en Codex prenumerant som saknar mitt ex av Codex4 *suck*
Fast att den kommer sent är inte ovanligt allt från 08 området tar tid på sig MER tid än om man sänder från Göteborg eller skåne. ( vilket faktist är lustigt och absurt men tja 08 är och för blir 08 )

Sereg_UBBT

Swashbuckler
<I>Jag som är ännu en Codex prenumerant som saknar mitt ex av Codex4 *suck*
Fast att den kommer sent är inte ovanligt allt från 08 området tar tid på sig MER tid än om man sänder från Göteborg eller skåne. ( vilket faktist är lustigt och absurt men tja 08 är och för blir 08 )</I>

nu skall du nog inte klaga för mycket på nollåttorna, Codex skickas ut ifrån Göteborg. Codexarna finns på Neogames lager och lagret finns i Göteborg, på Hisingen för att vara exakt...

Stranger

Veteran
Re: Codex 004 (ot)

Jag har suttit och väntat i en vecka i min butik och en har det inte kommit.
Stranger - köper 4:an endast för Tombstone

Muzzafarath

Veteran

YES!!! Äntligen fick jag min Codex! Dåligt av Neogames att prenumeranter (som jag :)) inte får Codex innan den kommer till affärerna - det var nästan därför jag började prenumerera ;)

hatten

Swashbuckler

/images/icons/frown.gif *Snyft* jag har ännu inte fått mitt exemplar av Codex och jag prenumerar ja med...
Vart bor du Muzzafarath ? /images/icons/tongue.gif för om du bor i 08 borde det ta mellan 2 dagar för den att komma vilket innebär /images/icons/blush.gif få se vist är det Torsdag idag *Hmm* tja vi säger väl så.. att den kommer på Fredag. Men har jag otur anländer den till Luleå på lördag eller sent på fredag och då delas den inte ut fören på *suck* Måndag...

Riddaren

Swashbuckler

"Vart bor du Muzzafarath ? för om du bor i 08 borde det ta mellan 2 dagar för den att komma vilket innebär få se vist är det Torsdag idag *Hmm* tja vi säger väl så.. att den kommer på Fredag. Men har jag otur anländer den till Luleå på lördag eller sent på fredag och då delas den inte ut fören på *suck* Måndag..."

Varför fortsätter du klaga på stockholm i detta fall. Det är faktiskt som tidigare nämnts från göteborg Codex skickas ut. Du får alltså skylla på göteborgarna.

Riddaren

<A HREF="http://www.backtotellus.com/" target="_new">http://www.backtotellus.com/</A> <A HREF="http://www.eyesoffate.com/" target="_new">http://www.eyesoffate.com/</A>

chrull

Stockholm Kartell

Jag bor i stockholm och har INTE fått den ännu...

Det börjar gå mig på nerverna... Jag såd den på absolut spel för tre veckor sedan... (tror det var tre veckor..)

Anledningen till att jag började prenumerera var att jag ville ha den så fort som möjligt och slippa åka in till stan och köpa den... Och för själva tidningens skull... Om det är fler som prenumererar så kan de vara säkra på att fler nummer går åt... och det borde för neogames vara lättare med budget biten för codex oxh alltså borde tidningen bli bättre...

Då tycker jag att det är snålt att vänta med att skicka den...

Nåja... vi får hoppas att det är postens fel eller något...

chrull

Riddaren

Swashbuckler

Bjorn

Hero

Då tycker jag att det är snålt att vänta med att skicka den...

Nu tror jag inte att de väntar med att skicka någonting, det är bara det att det går djävligt mycket fortare att hysta ner 50 ex i en kartong och skicka till absolut spel eller nån av de andra ganska få spelbutiker vi har i det här landet jämfört med att kuvertera, adressera och frankera ett par tusen prenumeranters exemplar.

Sen skulle jag personligen chansa på att de codex som säljs i butik ger "mer" rent ekonomisk till NeoGames, något som man givetvis inte kan blunda för i en branch där marginalerna oftast inte är så stora. (IOFS är jag rätt säker på att codex ändå är en ren förlustaffär om man inte räknar in den "gratisreklam" NeoGames kan göra för sina spelprodukter i den.)

/Bjorn

hatten

Swashbuckler

/images/icons/cool.gif En förklaring kan vara på av behov.
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Varför fortsätter du klaga på stockholm i detta fall. Det är faktiskt som tidigare nämnts från göteborg Codex skickas ut. Du får alltså
skylla på göteborgarna.
Riddaren <p><hr></blockquote><p>Början på några av mina åsikter om 08 brist på talang och högre IQ började under 80 talet då posten gjorde omorganisation som deras chefer i 08 hade kommer på.. Dessa omorganisationer gjorde att post kontorer i Luleå lades ner och massor bland dom vänner till mig förlorade arbetet.
Andra i hela norrland post kontor lades ner och från att ta mellan 1-2 dagar mellan Luleå till Stocholm tog det 2-4 dagar vilket JAG inte anser vara en förbättring. Vad ännu lustigare är att post inom Luleå stads gräns nu FLYGS ner söder över sorteras så förut delades posten inom 24 timmar från när den sändes i Luleå NU kan det ta upp till 48 timmar. ( det har de någorlunda löst genom att här och där finns röda brevlådor för Luleå post. MEN de finns bara i närheten av postkontor och banker vilket många gamla inte bor i närheten av. )
Sen så har gång på gång av politiska IDIOTISKA förslag som att minska ner vägbidragen och höja bensinprisena till absurdum I norrland är 5 mil ett avstånd som många måste pendla.
Flyget och tågförbindelser har tack vare ER i södra delen av svea blivigt sämre och sämre..

Så tja OM något försämras här så kan man 9 grr av 10 spåra orsaken till ett politiskt eller stor insdustri bestlut som härleds från Stocholm.
Sen finns ytterligare roliga grejer som att nästan ALL malm som utgör en inkomst för vårat Svea rike kommer från Norrland All vattenkraft kommer från Norrland och nästan all skog gissa vart JO norrland.
Gissa vart alla pengar går till ?
Jo företags chefer i södra svea..
När politikerna sålde massor av företag som staten ägde så kommer de i händerna på stor industrin och inte har mycket av den framgång de industrierna gjort kommer oss i Norr till godo.. Nä du..
Sen med tanke på hur mycket goa natur tillgångar vi har skulle man tro att vi skulle ha det ekonomiskt bra nix vinsterna på skatten som staten får från företagen som utnytjar de tillgångarna går nästan utan ett öre oss i norr till godo till södre svea..

Sen sverige har i århundraden kört en kasta skit på norrland sätt att regera och det är väldigt irriterade för oss. OCH om du inte tror mig Prova att läs lite historia och studera konsekvenserna av de beslut som våra så kallade folkvalda har gjort..

Norrlands yta utgör 1/4 av sveriges yta ändå bor mindre människor här än i Malmö ( stad i Skåne ) mycket på grund av de ekonomiska ogästvänliga läget vi har som försvårar för företag att slå sig ner i norrland.
Så slutledning blir att det blir post cheferna och politikernas fel att JAG inte har mitt ex av Codex
och dessa kriminelt inkompetenta och/eller korruperade individer bor eller arbetar i 08 stad..

virus

Veteran
Re: håller med (ot)

de är de där j**** fjollträsk borna, som korrumperar landet /images/icons/smile.gif

dock kommer undertecknad säkert flytta ner till huvudstan när han är färdigutbildad....kanske eller not

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>

Bjorn

Hero

Jävla Isbarbarspatrask!
Lever på glesbygdsstöd och EU-cash gör ni ju allihopa.
:)

För övrigt så vet ju de flesta någotsånär ekonomiskt insatta att råvaruproduktion blir man inte vidare rik på, de flesta av världens fattigaste länder och landsändar är ju sådana.

Sen kan jag iofs hålla med om att "effektivisera" Posten genom att låta ALL rikets post (iirc) gå via sortering i Stockholm inte var vidare smart men vad väntar du dig av ett statligt monopolistiskt kommunistföretag???

/Bjorn
08:a, and damn proud of it!

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Bjorn on 2000-08-10 18:03.</EM></FONT></P>

Riddaren

Swashbuckler

"Sen sverige har i århundraden kört en kasta skit på norrland sätt att regera och det är väldigt irriterade för oss. OCH om du inte tror mig Prova att läs lite historia och studera konsekvenserna av de beslut som våra så kallade folkvalda har gjort.."

Ajdå...du vet inte vem du pratade med /images/icons/laugh.gif. Om det är något jag kan så är det just historia, speciellt svenskt 16-1800-tal.

Jodå, jag känner till där, men nu är det inte Stockholmarna som sådana du skall gnälla på (för övrigt krävs minst 3 generationer för att man skall vara stockholmare, vilket jag själv inte är heller, visserligen är jag född i Stockholm, men av mina mor- och farföräldrar är det bara en som är från Stockholm, och två generationer senare finns ingen av mina förfäder i Stockholm).

1/4-del av mig kommer dessutom från Umeå.

Det du däremot kan gnälla på är de rika (och just dessa råkar av vissa anledningar de flesta just bo i Stockholm). Dessa gör ingenting för att få bort stämpeln som giriga heller. Kan ta ett exempel.

Fredrik Lundberg (tror jag han heter) åkte med sin chaufför i Danderyd, fick syn på en kåk som han ville ha, skickade upp chauffören och erbjöd några miljoner, de boende tackade nej, då höjde Fredrik budet med det dubbla och fick köpa kåken. Sedan blev ju garaget för "litet" för hans tre bilar eller vad han nu hade för antal. Då köpte han grannens hus och tomt (ett hus från sekelskiftet), detta rev han och byggde sitt efterlängtande garage från början.

Det är där problemet ligger, inte om någon bor i X-stad eller D-stad eller någon annan stad för den delen.

Riddaren - har nu pratat nog om politik

<A HREF="http://www.backtotellus.com/" target="_new">http://www.backtotellus.com/</A> <A HREF="http://www.eyesoffate.com/" target="_new">http://www.eyesoffate.com/</A>

Discordian

Swordsman
Norrlands yta

<quote>Norrlands yta utgör 1/4 av sveriges yta</quote>

Prova med 2/3 så kommer du närmare sanningen. ;)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Rosen

Myrmidon
Re: Norrlands yta

<I>Norrlands yta utgör 1/4 av sveriges yta
Prova med 2/3 så kommer du närmare sanningen. ;)</I>

Jag tror han menade <B>Norrbottens</B> yta (länet alltså, inklusive Lappland); den är i den sizen. Med under en kvarts miljon invånare. Varav en fjärdedel bor i Luleå. Ack ja...

--
Åke

hatten

Swashbuckler
Re: Norrlands yta

Du har rätt jag var trött är min ursäkt..
Som en Norrbottning skäms jag över att i trötthetens ögonblick glömde de stora arealerna vi har här i Norrland sorry ska gå och slå mig själv...

*ler*