deadline
Hej alla medarbetare.
Deadline borde vara snart, eller åtminstonde inom 2 veckor för skribenter och recensenter så att korrekturläsarna får någon vecka på sig dom också... och så Vi layoutare, vi kommer i fortsättningen inte att lämna ifrån oss tidningen förens 1 vecka efter att vi har fått sista materialet... Detta eftersom vi till detta numret helt och hållet brände ut oss på grund av material som samma dag som tidningen skulle gå i tryck.
För att undvika en total mental kollaps har vi (jag och Johan) därmed mestämt att även vi ska ha tid på oss att göra våran del... Därmed klagar jag inte på någon, jag bara konstaterar och hoppas att en deadline kommer upp å det snaraste och att DEN EFTERLEVS så att tidningen kan komma ut i rätt tid utan att någon behöver jobba under total psysisk stress och med feber...
Så, deadlines, gärna uppsatta redan idag!
Föresten så vill vi på layout veta direkt vad som ska vara med i tidningen så att vi kan börja kontakta företag angående bilder och liknande, det är ett krävande arbete och det tar lång tid.
Speciellt viktigt är det med datorspelsrecensioner då dessa kräver många feta bilder...
Ha det underbart och hoppas att ni gillar det delvis nya layouten av Codex.
Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)