Nekromanti Codex 5 innehåller Sport i N2

Lord of Empire

Warrior
Kan det kanske tänkas att det står lite om OS i tidningen? Det slog mig nämligen nu under de olympiska spelen att det i historiebiten - som gick att ladda ner här för ett tag sedan - stod att 2004 arrangeras de olympiska spelen i Aten, men sedan fortsätter det inte. Är OS dött?

/Erik, och Cola-burkarna såklart =)

Devastator

Veteran
Alltså, innehåller Codex ENBART material till N2, eller slösar jag pengar på en massa annat som jag inte är intresserad av genom att prenumerera?
Kommer allt som ges ut i Codex samlas i officiella expansioner av N2?

Devastator

C'mon you apes, you wanna live forever!?
Lieutenant John Rico

chrull

Stockholm Kartell
Codex innehåller information om alla neogames spel och allt annat som rör hobbyn... det finns alltså artiklar om andra spel än n2 och eon... Och det som ges skrivs till n2 i codex kommer inte nödvändigtvis hamna i någon modul... flera är ju utdrag ur no .. men andra kommer inte hamna där...

chrull

ripperdoc

Myrmidon
Nu kanske jag säger samma sak som Chrull, men i andra forumleringar. Om det är så..så...jaja...
Codex har med artiklar till alla möjliga rollspel. Man försöker ha så stor bredd som möjligt. Men varje nummer kommer innehålla material från Neogames, i princip. Hitills tror jag alla numemr innehållit material till N2. Det är både utdrag ur kommande moduler och fristående artiklar. En del kan komma att läsas i seanre supplement, men en del kommer antagligen bara dyka upp i Codex.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

chrull

Stockholm Kartell
du sa exakt samma sak som jag fast mycket bättre formulerat... kan bero på att jag är lite förvirrad för tillfället... när fn kommer offensiv förresten... jag börjar sakna saker att lägga studiebidraget på... (bortsett från DMG +screen till D&D, DOD6, MM till D&D, Nya nin EP:N, 'body' tröjan från fluxwear, Lite covenant singlar, massa :w: grejjer, nya manson plattan, Placebo konserten... )

chrull - 850 kr räcker långt... ehum...

Emil

Hero
när fn kommer offensiv förresten...

När den är klar /images/icons/smile.gif... Vilket innebär efter att den layoutats och tryckts (doh!). En utmärkt julklapp eller något att läsa på novemberlovet. Eller så kommer den tidigare, men var så säker på att Neogames skyndar på så mycket de kan.

/Emil

chrull

Stockholm Kartell
det räcker snart inte.. jag vill ju ha den nu... :o)

nåja.. jur går det med euro emil?

Confusion

Veteran
Alla Codex hittills har innehållit material till N2 och Eon och en hel del annat. Dock kan jag helt klart rekommendera Codex till dig, även om du bara är intresserad av N2-delen då tidningen är så löjligt billig (19:) så även en fattig student har råd med den...

Jag kan tänka mig att en hel del av materialet kommer att komma i kommande moduler, t ex har Codex haft med en del cineastiska regler och vapen modifierings-regler som troligtvis kommer i Offensiv. Karriären Kurir som finns i Codex 4 kan tänkas komma i N2 Plus. Men med tanke på hur snabbt <A href="http://www.neogames.se">Neogames</A> får ut sina moduler så är Codex nyttig ett bra tag. Dessutom står det intressanta artiklar som inte lär komma i moduler som t ex Neomusic 2059 m.fl.

/Henning

Devastator

Veteran
Men... På Codex egen sida ligger ju artiklarna i PDF-format...?
19:- spänn är väl skit samma, men det är garanterat enklare att läsa på datorn än att behöva hitta utrymme på skrivbordet att lägga utterligare papper på, eller? Vad är haken?

Devastator

C'mon you apes, you wanna live forever!?
Lieutenant John Rico

chrull

Stockholm Kartell
Haken är att en dator väger mer än en tidning... fasktisk mer än en hel årsupplaga av codexar...

Jag fattar inte hur man kan göra sig beroende av datorn när man ska spela... därför skulle jag aldrig köpa regelböcker på cd-rom.... en del av charmen försvinner...

Dessutom så kommer inte Neomusic 2059 att läggas upp på hemsidan... det verkar i alla fall inte så...

Inget av egentligt intresse har ju lagts upp sedan nummer 002 ... visst några rpga artiklar... emn den informationen finns ju på rpgas hemsida också... Så codex är att rekommendera... ta en prenumeration också... den är löjligt billig den också... vi fattiga studenter behövde inte ens spar för att få råd med den... :o)

chrull

Emil

Hero
nåja.. jur går det med euro emil?

I princip klar med min del, hoppas jag. Håller bara på att korra det lite, innan jag ska skicka över det till Carl Johan någongång under veckan.

/Emil

Ola

Swordsman
Re: Codexartiklar på nätet

Hej!

Ett urval av artiklar kommer efter ett tag upp på webbsajten, men långt ifrån alla. Att publicera ett gäng artiklar låter dig och andra förhoppningsvis blivande läsare och prenumeranter ta del av tidningen på ett bra sätt. Du kan helt enkelt "testa" Codex utan att köpa den :)

Ola Nilsson
Chefredaktör, Codex

<A HREF="http://www.icodex.nu" target="_new">http://www.icodex.nu</A> ola@icodex.nu