Nekromanti Codex 5

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Sitter här i min ensamhet och dricker en kall Dr Pepper medans jag läser Codex nr 5 samtidigt som jag reflekterar över mängden dynga som finns i denna tidning.....För det först....Ett ständigt tjat och skryt om hur stort och bra allt är (I tidningen) och hur mycket större och bättre det kommer att bli......Min första reaktion är: Gör något bra NU istället....
För det andra....Varför denna Dataspels hyster???...Jag vill läsa rollpel och inte om data spel.....Vill jag läsa om Data spel så köper jag en data tidning....Jag skiter i om Diablo II kommit eller vem som ligger bakom Ultima Online eller när Sims livin´it up kommer!!! (Inte för att det stod något om det senare, men ni fattar poängen)....Missförstå mig inte nu. Det finns säkert dom som gillar Dataspel också...Men varför ha med det i en rollspelstidning....Bläddra i PC Gamer för några dagar sen...Inte fanns det rollspelsartiklar där inte.

Och sen det där Brudtestet??? (eller socialkompetens testet)...Vad nu detta??? Försök inte göra någon sorts veckoblaska...Det gillas INTE!! Jag vill inte ha Veckrevyn i brevlådan...Jag vill ha Rollspel!! Den ända som uppskattade artikeln i hushållet var min flickvän....

Fram med rejäla saker som nya regler, äventyr, kampanjmatrial osv.....

Nu var ju allt inte som sur mjölk. Det fanns några godbitar också. Exempelvis Ripperdocs artikel om Sport i N2...Mycket bra.

Jga tror på Codex...Men det krävs en skärpning...För snart sitter vi med en Veckorevynkopia med en tuff fantasyposter i mitten och tror att vi läser en rollspelstidning...

Tack för mig!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A> PS. Och när skall jag få mina tidigare Codex som jag blivit lovad...(Riktat till Codexredaktionen)...DS.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Sitter här i min ensamhet och dricker en kall Dr Pepper medans jag läser Codex nr 5 samtidigt som jag reflekterar över mängden dynga som finns i denna tidning.....För det först....Ett ständigt tjat och skryt om hur stort och bra allt är (I tidningen) och hur mycket större och bättre det kommer att bli......Min första reaktion är: Gör något bra NU istället....
För det andra....Varför denna Dataspels hyster???...Jag vill läsa rollpel och inte om data spel.....Vill jag läsa om Data spel så köper jag en data tidning....Jag skiter i om Diablo II kommit eller vem som ligger bakom Ultima Online eller när Sims livin´it up kommer!!! (Inte för att det stod något om det senare, men ni fattar poängen)....Missförstå mig inte nu. Det finns säkert dom som gillar Dataspel också...Men varför ha med det i en rollspelstidning....Bläddra i PC Gamer för några dagar sen...Inte fanns det rollspelsartiklar där inte.


Personligen ser jag detta som en bonus. Hade dessa inte funnits hade ju tidningen blivit mycket smalare...

Och sen det där Brudtestet??? (eller socialkompetens testet)...Vad nu detta??? Försök inte göra någon sorts veckoblaska...Det gillas INTE!! Jag vill inte ha Veckrevyn i brevlådan...Jag vill ha Rollspel!! Den ända som uppskattade artikeln i hushållet var min flickvän....

Där ser du, någon som gillar det.../images/icons/smile.gif

Nu var ju allt inte som sur mjölk. Det fanns några godbitar också. Exempelvis Ripperdocs artikel om Sport i N2...Mycket bra.

Personligen har jag två artiklar på gång. En som kommer i Codex 006 och en i 007. Hoppas du kommer gilla dessa...

/Emil


Kolla gärna in: <a href="http://www.eonse.com"> Eon SE</a>.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Uhhhh... särskrivningar i mängder *ryser*

"Och sen det där Brudtestet??? (eller socialkompetens testet)...Vad nu detta???"

Ett komiskt inslag kanske...?

"vill läsa rollpel och inte om data spel.....Vill jag läsa om Data spel så köper jag en data tidning"

Nu antar jag att du menar en datatidning och ingen digital tidning. (buhu) Artikler om crpg passar alldeles utmärkt i en rollspelstidning! Vad som däremot inte passar sig (IMHO) är artiklar om bilspel etc. Alltså sådant icke rollspelsrelaterat.


/Sir Foilan
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vad som passar i en tidning är en sak, men vad som skall komma med är en annan. Dataspelen borde inte tagit upp så mycket utrymme. Mer plats åt rollspelen, inte åt periferin. Nu kändes det som lite rollspelsmaterial (vilket borde avra den stora kärnan) och mycket perifert material (dataspel, film, musik etc.).

Jag vill gärna se förändring av Codex till mer rollspel, men det är även positivit, på andra sätt, om Codex fortsätter bredda sig.

/RipperDoc - som diskuterat detta ingående med Ola

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Jag är visst den ende på det här forumet som är helnöjd med senaste Codex :gremsmile:. Jag tycker att det bara är att jämföra med tidigare Codex för att tycka att den är bättre, visst innehåller den lite rollspelsinformation men det har inte innehållt någe mer i tidigare Codexar
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>"Och sen det där Brudtestet??? (eller socialkompetens testet)...Vad nu detta???"
Ett komiskt inslag kanske...?</I>

Som komiskt inslag går den inte upp mot Ultima Online-postern, tycker jag.  Slott står i brand, och reptilmän stormar murar, och blixtskjutande magiker slåss mot jättar och röda drakar... och på ett annat slott får de fint besök, och stadsborna står på gatan och pratar väder, och bondlurkarna strosar förbi med sina kossor och grisar utan att ens snegla på kalabaliken.

--
Åke, som kommer att fortsätta läsa Codex så länge Blaren är med.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Komiskt

Det är väl så i UO?


"Ondska är svaghet
-Var stark."

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Instämmer.

Helst skulle jag ta väck datorbiten, (Prenumererar på PCGamer.) men den verkar ju fylla en funktion. Mer plats till själva rollspelen med andra ord! Det vore trevligt med korta spelnyheter och sedan addresser till deras hemsidor eller liknande, om man vill kolla mera.

"Ondska är svaghet
-Var stark."

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag tyckte att Codex 5 innehöll diverse slarvfel här och där.. Men jag tyckte det fanns rätt så mycket rollspelsrelaterat material i alla fall.. Oki det var lite väl mycket dataspel kanske.. Men hallå 19 spänn..
Det mest onödiga var då enligt mig planschen i mitten.. Så fruktansvärt ful-...


Profeten från Norr
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Helt nöjd med en rollspelstidning har jag aldrig blivit, men så har jag inte jätteförväntningar på en tidning som kommit ut med 6 nummer.

För nöjes skull tog jag och jämförde Codex med Runan, Dragon och InQuest för att se var man fick mest rollspel för pengarna. Jämförelsen gjordes med antal tecken per sida, gånger sidantalet upptaget av rollspel. I det räknades enbart pappersrollspelsartiklar och äventyr in. Dataspel och kortspel gick bort. Codex och Runan låg relativt lika medan Dragon och InQuest halkade efter.

Om ni ber riktigt snällt kan jag ta med hela uppställningen i en post, just nu har jag nämligen inte de exakta uppgifterna här.

Daniel Schenström
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Det mest onödiga var då enligt mig planschen i mitten.. Så fruktansvärt ful-..."

Den är ju sjysst! /images/icons/smile.gif


/Sir Foilan
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Dataspelen borde inte tagit upp så mycket utrymme. Mer plats åt rollspelen, inte åt periferin."

Tja, jag kan nog hålla med dig där litegrand. Lite väl mkt datalir var det nog. Lite mindre (antal tecken) artiklar om crpg är vad som skulle behövas. 3 sidor till skitspelet Diablo II, det är verkligen att ta i. Det fanns fö 2 sidor för mkt av samma spel i 4:an.

4 sidor med film är väl inte för mkt?

Icewind Dale, betyg 5? bah... så roligt är det inte med hack'n slash.

/Sir Foilan
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Men om du vill läsa om dataspel går du väl och köper en dataspelstidning, eller??

/Linus - Rollspelare

<A HREF="mailto:linus_gbg@home.se">linus_gbg@home.se</A>
 
Top