Nekromanti codex 8

G

Guest

Guest
tjena
detta är till er på codex redaktionen, jag är mycket besviken på er. jag gick förbi tradition igår och vad får jag se jo att nya codex kommit, det första jag tänkte va att f*n va bra codex ligger hemma och väntar på mig, jag frågade kassören på tradition om när de fått in tidningen, och det visade sig att han fått in den förra veckan. jag var inte lite besviken på att butiken har nya numret innan premunanterna, skärpning killar.
men kassören var så bussig att han gav mig en tidning, och jag måste säga att ni överträffat er själva det här nummret var det bästa jag tänker på indelningen av tidningen och så. men det enda jag saknar var en liten serie precis som i codex 7. och det kanske var lite för mycket dataspel mer rollspel åt folket.

/nichlas
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
men det var väl en del seriesnack i nya numret? Betydligt bättre än den BEDRÖVLIGA serien/reklamen som fanns me i förra nummret.

Men alltså allvarligt människor... Western prylen i nya Codex... Lite rippat va? Vadå Ravenous!... lixom...
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Verkligheten överträffar dikten

Alferd Packer är en historisk person, och beskrivningen av honom (även bilden, som bygger på ett foto) och hans illdåd är baserad på historiska källor. Det är alltså en händelse ur Vilda Västerns historia som vi valt att försöka presentera ur ett rollspelsperspektiv. Rollpersonernas möjliga entré är det enda som inte skedde "egentligen".

De som gjorde Ravenous har nog inspirerats en hel del av samma historia;-)

/t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Verkligheten

"Western prylen i nya Codex... Lite rippat va? Vadå Ravenous!"

Varför då? Säger de att den baseras på verkligheten, så gör den säkert det...och fakta är att verkligheten slår fantasin med hästlängder /images/icons/smile.gif, oj, hästlängder.../images/icons/wink.gif så passande ihop med Western /images/icons/wink.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Verkligheten överträffar dikten

"Alferd Packer är en historisk person, och beskrivningen av honom (även bilden, som bygger på ett foto) och hans illdåd är baserad på historiska källor. Det är alltså en händelse ur Vilda Västerns historia som vi valt att försöka presentera ur ett rollspelsperspektiv. Rollpersonernas möjliga entré är det enda som inte skedde "egentligen"."

Påminner mig om när jag byggde ett äventyr till Ars Magica i södra Frankrike och norra Italien ca 1190, där rollpersonerna var barn eller ungdomar som vandrat iväg på korståg. Efteråt anklagades jag för att ha snott ståryn från filmen Lionheart (det finns minst två filmer med den titeln, och jag syftar på den som inte har Gummibenet Van Damme i huvudrollen). Tja, det var ju nästan sant - jag hade, liksom filmskaparna, inspirerats av en historisk händelse i samband med Tredje korståget.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,332
Location
Enköping
Och hur kul är det att läsa en serie som får kanske två sidor varannan månad? Nej, gå till närmsta seriebutik och plocka upp en serie istället. Det räcker gott och väl med Blaren i Codex tycker jag. Och Blaren blir långsamt men säkert bättre.


Daniel "Warduke" Schenström
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
nejnejnej och felfelfel.

jag tycker att det är för lite serier i codex

codex innehåller: serier, rollspel, musik, filmer, kortspel, dataspel, figurspel samt intervjuer.

codex skulle bli mycket bättre om man tog bort allt onödigt krafs och körde enbart serier... i svart/vitt!!!
sär skrivning

det finns serier som är one-shots, sånna kan man ju ha med!!
dessutom är blaren sällan en serie utan teckningar med text. brukar kallas skämtteckningar eller lite bättre "En ruta i taget"...

mina serier finns på länken nedan

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: codex 8 (vagt OT)

"detta är till er på codex redaktionen, jag är mycket besviken på er."
MEGASNIPP!
"jag måste säga att ni överträffat er själva det här nummret var det bästa"

Snacka om att löpa från yttersta besvikelse till total eufori i samma brev!

Hm, man kanske skulle köpa Codex... blir till att åka till Arjeplog, mao...

Nightowl, bor i Arvidsjaur

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 
G

Guest

Guest
Re: codex 8 (vagt OT)

det var inte så jag menade
jag menar att premunanterna borde ha tidningen innan butikerna.

men jag fick ju tag i ett ex och det var bra indelning och så därför tycker jag att det är det bästa numret om man bortser från missen med premunanterna
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,332
Location
Enköping
Låt mig se nu. Det finns en svenskutgiven tidning med rollspel i Sverige. Då finns det ett "behov"
Samma sak gäller brädspel och kortspel.

Däremot finns det en massa serier och därför inget behov. Och hur kul är det med one-shots? beror förstås på hur många sidor de får tilldelade. Skulle de ta sidor från datasektionen skulle jag inte protestera i och för sig men om det innebär färre sidor i varje sektion bara för att få med en serie så nej tack. är det månne så att du själv vill rita en serie för Codex, eller är du så svulten på serier (för det finns bara ett par tusen eller så att tillgå) att även Codex måste ha en för att du ska bli tillfredställd?



Daniel "Warduke" Schenström
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
jag vill alltid bli tillfredställd...

det är klart, serier är förlegade så vi kan ju strunta i dem helt och rollspel är också förlegade eftersom det finns dataspel så vi skiter i dem också.

jag tyckte bara att alla andra här verkar tycka att just det de tycker är det alla ska tycka, men alla tycker ju olika så man kan inte tilfredställa alla. min flickvän vet!

sen är jag inte så intresserad av att göra någon serie för codex, eftersom det inte är den typ av serier jag brinner för. det märks ganska tydlig på Narur att det är lite av ett "hor-jobb".
MEN finns det någon bra fantasy/sf-serietecknare i Sverige så vore det kul om han/hon fick lite utrymme i Codex, för även om det finns tusentals serietidningar så finns det inte så många av dem som innehåller några svenska serier och svenska serier är ofta mycket bättre än de urvattnade långkörarna från USA.

förövrig har du fel fel fel =)




MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,332
Location
Enköping
Serier förlegade? Var får du det ifrån? Inte mitt inlägg i alla fall. Om jag tyckte något sådant skulle jag inte skriva seriesektionen i tidningen. För den delen tycker jag inte rollspel heller är förlegade. Men precis som det finns dataspelstidningar och jag därför tycker att det inte ska vara så mycket dataspel i Codex så finns det serietidningar och serietidningstidningar så därför ska det inte vara så mycket av det i Codex heller.

Nog skulle jag tycka det var kul om alla tycker som jag men nu är det inte så. Men jag har samma rätt att delge min åsikt precis som andra här. Precis som du vill ha mer serier i codex vill jag ha inga. Vad du och jag tycker spelar dock ingen roll eftersom det ändå i slutändan är Ola som bestämmer vad som ska vara med och inte. Däremot kan det vara kul, trevligt, etc, att delge sin åsikt så att han kanske tar intryck. Med tanke på att Codex nu har ett samarbete med Bild och Bubbla tyder ju på att serier kommer vara en del av Codex i fortsåttningen.

Läs gärna vad du skrev om din flickvän igen och gissa hur hårt jag fick bita mig själv i tungan för att inte komma med en riktigt dum kommentar.

Narur ett horjobb? Förklara gärna termen för mig och vad som kännetecknar en sådan serie, jag tyckte den var helt okej ur underhållningssynpunkt. Och är den serien ett horjobb för att den var åt Codex? I så fall blir väl alla serier som tecknas åt Codex det?
Det finns säkert de som är bra på att teckna serier i Sverige, frågan är hur gärna de tecknar gratis. Jag kan ju glädja dig med att berätta också att Ola har funderat på/önskar ha serier med i Codex, undertecknad har fått förfrågan. Så om du startar ett upprop så kanske processen att finna ett manus och en tecknare kanske påskyndas.

Och med tanke på den otroliga mängd serier som görs i USA så finns det mycket som inte är utvattnat eller långkörare.

Givetvis anser jag att jag har fullständigt rätt.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
jag var full...

okej du har rätt...

narur har bara varit lite jobbig att göra den senaste tiden för att jag inte haft så mycket tid att lägga ned på den som jag velat, men nu ska jag och chrull försöka ändra på det. Fast vi är lite osams om huruvida jag ska få teckna Narur i Assar-stil...

Jag ser ändå fram emot bild o bubbla inslaget i Codex!

Slutligen: Du har fe... Rätt rätt rätt

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Det är därför jag dricker (något OT)

<I>jo, självklart ska ni inte inta alkoholhaltiga drycker.</I>

Äh, några av de intressantaste och mest givande speldiskussioner jag sett har skett under the affluence of incahol... Tricket är bara att skriva så sluddrigt att alla som läser det <I>förstår</I> att det är ett fyllebrev. (-:
Sörplar fö på en folköl medan jag skriver det här.

--
Åke
 
Top