Nekromanti Codex framtid på nätet

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tidigare har Ola sagt att varje nummer av Codex har tänkts att läggas ut på nätet (denna sajt) när de är slutsålda i PDF-format.

Gäller detta fortfarande? efter köpet.

Vad jag kan se är det bara nummer 1 och 2 som finns i PDF-format, och dessa kom upp ganska tidigt.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Men nummer 003-006 är inte slutsålda..

Men jag vet itne om det gäller fortfarande.. men jag skulle tro det..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
"Vad jag kan se är det bara nummer 1 och 2 som finns i PDF-format, och dessa kom upp ganska tidigt."

Var finns dessa?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vad jag vet har inget sådant förändrats men jag kan ha fel, men det är inte så troligt då det inte finns någon större anledning att sitta och hålla på artiklar när man ändå inte kan få in några mer pengar på dem.

Det är än så länge bara nr 1 och 2 som är helt slutsålda och även om vi kanske skulle kunna lägga upp vissa artiklar från andra nummer så har Ola väldigt lite tid att fixa dessa.

Ibland kommer vissa saker även upp först på webbplatsen eller så finns extrainformation att hämta på webben, till exempel karaktärer till ett äventyr i tidningen skulle kunna ligga på webben.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,332
Location
Enköping
"Ibland kommer vissa saker även upp först på webbplatsen eller så finns extrainformation att hämta på webben, till exempel karaktärer till ett äventyr i tidningen skulle kunna ligga på webben."

Väldigt dålig idé, inte göra så. Extrainformation som inte behövs är helt okej. Extrainformation som är nödvändig ska alltid finnas med.

Daniel Schenström
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Hej Riddaren!

Codex har växt så pass mycket att det blir ganska svårt att få upp alla gamla nummer av Codex på nätet som pdf. Det saknas tid, vilket är det främsta skälet. Vi planerar dock (i framtiden) att någongång ha med en cd skiva med Codex och då kan man ju lägga in gamla nummer.

Tills det att jag har mer hjälp kommer dock inget gammalt upp på nätet. Dock kommer det att bli mer tid över efter det att Codex flyttat till nya lokaler.

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, men det är ju självklart att det som är i tidningen ska vara komplett. Men sånt som inte får plats i tidningen av utrymmesskäl kan ju istället läggas på webbsidan, men det blir inget sådant att första delen av ett äventyr finns i tidningen och resten på nätet. Men när det finns artiklar som kan kompletteras med extrasaker som helt enkelt inte kan tryckas in i tidningen så kan de istället läggas på nätet.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top