Jag dricker helst longdrinkar. Stora pintglas med gin och tonic är det bästa. Konjak och whiskey är också okej. Folkisar; funkar, men man blir väldigt pissnödig.
Det svåraste med att spela i casa de Nils är att man inte kan röka vid spelbordet. Det fukkar upp alla mina rutiner. En rökpaus per två timmar är liksom helt omänskliga förhållanden. Så det kommer ta ett tag att vänja sig vid.
Jag är inte förtjust i att ta ett brejk för att äta mat mitt under spelandet, så det är mycket bättre att smaska i sig snacks konstant under spelandet.
Gräs och rollspel låter som en bra kombination, men är ett helvete att kombinera. Liksom, en kille sitter och mekar och är helt distraherad av detta i tio minuter... Fuck det. Jag tror det skulle kunna gå sisådär om alla hade sin egen pipa, men vem röker på det viset?
Det sämsta är om någon sitter och har jätteavancerat småätande. En kille i min gamla spelgrupp gillade att äta kyckling som han doppade i yoghurt, och det var bara såå konstigt. Gå över till nachos, liksom.