Nekromanti "Cola och chips hör inte hemma på spelbordet"

Craygh

Swordsman
Okay, två av fem medlemmar i våran spelgrupp är alkoholister (Jag är en av dem) Och dessutom spelar vi som minst tre dagar i streck... Tänk dig att pimpla öl och försöka behålla fokus tre dagar i sträck? Däremot kan vi komma upp i kopiösa mängder läsk, närmare trettio liter oftast.... och då har vi inte nära till butik eller liknande, då vi sitter i en stuga mitt ute i vildmarken. Godis är också närmast obligatoriskt, det behövs en djävla massa socker framemot sex på morgonen, annars somnar man :gremlaugh:

Sodivra

Champion
Jag är med dig! Eller ja, det brukar inte bli så mycket mjölk, utan te och läsk istället, men kaka är det obligatoriska rollspelssnacket här!

Illern

koppariller
Re: When in Rome...

Jag är på men man ska inte dricka mjölken utan doppa kakorna i den (och honung av god kvalite). Frasiga kakor med mycket smör i doppade i flytande honung och mjölk - mmmmmm

Illern

koppariller
Vi ett outtalat samförstånd om att inte dricka alkohol eller äta skrymmande/komplexa saker under spelmötena för att behålla fokus på spelet. Däremot konsumeras det stora mängder kaffe i alla dess former och te.

De enda tillfällen det förekommit alkohol är när vi haft några längre heldagsmöten och haft en matpaus på mitten och lagat romersk och delat på en mindre mängd vin till maten.

Jo, förresten, vid ett spelmöte fick vi varsitt litet glas portvin av en av spelarna (som i gengäld fick snoffschoklad av mig).

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Sprit och D&D-minis

Jag tror inte jag och Rising spelat DDM en enda gång hemma hos mig utan att det har slutat med att vi är pissfulla. Vilket iofs inte spelar någon roll med tanke på hur mycket vi faktiskt suger på spelet. Även om vi vore nyktra skulle vi lätt bli utslängda från vilket konvent som helst av någon arg funktionär som pekar på nolltoleransregeln mot droger och alkohol.

Men yeah, sprit funkar fint. Även om det oftast slutar med att vi ger upp spelandet och att RIsing istället sitter och snackar en massa freudianskt skit om att han vill knulla sin farsa som tack för att han föddes.

- Vulf

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Sprit och D&D-minis

Mitt intresse för at någon gång möta denna man ökar för var anekdot.

Sanjuro

Warrior

Men ökar inte också skräcken inför ett sådant möte? Jag vet att det är så för mig i alla fall...

Honken

Hero
Själv kan jag väl säga att jag nog inte är absolutist, däremot så är jag heller ingen storkonsument.

En öl/cider/whatever tror jag inte gör något i längden, däremot småpimplandet tror jag kan förstöra en hel del då vederbörande kanske inte kan hålla fokus på spelet.

Är det däremot så att iden med spelmötet är att avnjuta alkohol tillsammans med rollspelandet så gör det nog ingenting. Fast jag tror ju inte att man kan hålla fokus på spelandet i längden.

/Honken

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Som regel håller jag med Krille - usch och tvi.

Sedan är det personligen inget för min del, men det händer att några spelare tar några folköl.

Johan K

Gammal & dryg
Dricker ni då ni spelar och i så fall - funkar det?
Nope, dricker inget starkare äm cola när jagh lirar.
Med anledningen av att jag blir så såsig när man tar en öl eller två. Vill få ut lite mer än att vra såsig när jag lirar. Så därför skippar jag allt vad alkohol heter när jag lirar just rollsepl.
Därimot tar jag gjärna en öl & litrar lite brädspel, typ Carcassonne eller Arkam Horror. Det är därimot trevligt & gott på alla sätt & vis.

Vavva

Swordsman
Måttliga mängder sprit...

...hör hemma på spelbordet när man spelar "It came from the late night shows" eller "Macho women with guns" eller andra spel som kräver lite sprit för att få det rätta sunkkänslan. Annars: I regel nej.

När jag spelar Witchcraft där jag har en tämligen råbarkad och taggig karaktär som dricker en hel del. Ibland när jag spelar Jean så har jag ebn folkis med mig till spelmötet som stämningsrekvisita. Aldrig någonsin tillräckligt för att göra mig påverkad dock.

Jag tycker nog att Cola och chips kan ha sin plats VID ett spelbord, inte PÅ det. Få saker känns så högstadiesunkigt som ett skitigt köksbord med tomma chipspåsar på. Men frågan om vilka miljöer man trivs att rollspela i är en helt annan diskussion.

Vavva

Swordsman

Vi får helt enkelt hyra en buss med forumare och åka på pilgrimdfärd hem till Rising.

//Alva - som tror att hon och Rising skulle kunna ha sjukt utpressningsvärda diskussioner på fyllan

Johan K

Gammal & dryg

Vi får helt enkelt hyra en buss med forumare och åka på pilgrimdfärd hem till Rising.
Jag är lätt med ! :gremlaugh:
Vad gör man inte för att åka upp & våldgästa Tokholmare bara sådär...

Rising

Vila i frid

//Alva - som tror att hon och Rising skulle kunna ha sjukt utpressningsvärda diskussioner på fyllan
Ja, det låter skoj. Skulle vilja höra mycket mer om korsetter, exempelvis.

Fast ni kanske inte skall tro allt som Vulf säger... Vill ju inte att ni ska bli besvikna eller så...

Vavva

Swordsman
Tja, vi har en vattenpipa stående på spelbordet konstant. Iofs oftast laddad med rosentobak, men ändå. *blinkar menande*

Ärligt talat... Ett rollspelshak utan ställe att röka medan man fortsätter spela hade dödat mig. Den ena stället vi är på är en inglasad balkong där jag har hedersplatsen vid det öppningsbara fönstret, det andra har balkongdörren i samma rum som rollspelssoffan så att jag kan spela från balkongen utan problem.

Jag käkar dessutom glatt medan jag spelar. Länge leve att spela en känslomässig ångestscen medan man lassar i sig hemlagat indiskt...

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Måttliga mängder sprit... (OT)

Du har uppenbarligen tillgång till internet, och ändå kan du inte tänka dig att själv söka efter information? Det måste ha med åldern att göra; på din tid var ni väl vana att använda rörpost eller flygödlekurier i stället. :gremtongue: Hur som helst, det här wikipedia är ett hett ställe, du borde testa det någon gång. Där finns till exempel sådant här: http://en.wikipedia.org/wiki/Macho_Women_with_Guns

/Dimfrost