Nekromanti Comics! Tips!

Ymir

Liten kantbaron
Jocke;n57456 said:
Fabels är rätt bra dit den har hunnit i TP's just nu, alltså typ lösnummer 108 -140 eller så. Men den har ju aldrig vart direkt dålig (till skilland fråmn Jack of Fables som jag upplevde som rätt trött. Stort att det är samma författare/tecknare hela vägen också.
är det inte den som bara är thinly veiled sionistpropaganda? eller är det nån annan?

Jocke

Man med skägg
Ymir;n57491 said:
är det inte den som bara är thinly veiled sionistpropaganda? eller är det nån annan?
Jag är inte säker på att det är den du menar, men författaren är pro-israel, så kanske, liksom.
Det är inte nått jag har tänkt på, mer än vid det tillfället Bigby säger nått uppmuntrande om israel som stat runt lösnummer 50.
Google gav inte nått tydligare svar.
Så varken bara propaganda eller tunt förklädd sådan.
Samt att sionism och att vara pro-israel inte är samma sak heller då.

Ymir

Liten kantbaron
Jocke;n57510 said:
Jag är inte säker på att det är den du menar, men författaren är pro-israel, så kanske, liksom.
Det är inte nått jag har tänkt på, mer än vid det tillfället Bigby säger nått uppmuntrande om israel som stat runt lösnummer 50.
Google gav inte nått tydligare svar.
Så varken bara propaganda eller tunt förklädd sådan.
Samt att sionism och att vara pro-israel inte är samma sak heller då.

hmm, det var kanske inte riktigt så illa som jag föreställt mig då, jag hade fått för mig att det skulle finnas någon sago-baserad serie som bara var en enda stor pro-Israel-allegori. Men oavsett, det här är tillräckligt förolämpande mot min intelligens som läsare för att jag aldrig ska vilja ta i Fables ens med en väldigt lång tång; om jag ändå ska få våldsromantiskt fascistdravel nedkört i halsen kan jag ju lika gärna läsa Frank Miller (and I don't).