Nekromanti Commons i Deathknell

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Stärkt efter att ha vunnit en match (av tre) över forumets mästare i D&D-minis så tänkte jag höra vad ni tycker om nya expansionen, Deathknell?

Här finns en checklist.

Här finns ett galleri.

Och här hittar ni stats.

Det som gör mig lite besviken är att det finns så få commons. Innebär det att man kommer ha hur många Goblin Adepts som helst om man köper boosters?

För övrigt så hoppas jag hur mycket som helst på att få en beholder, Champion of Yondalla och Skullclan Hunter.

- V

Rising

Vila i frid
Det som gör mig lite besviken är att det finns så få commons.
Jag hade inte stört mig på det om det hade varit commons som man gärna hade velat ha horder av. Såsom Orc Warriors, Kobold Skirmishers och Footpads, m.m. Men alla commons i Deathknell är ju så himla dyra i poängkostnad (för att man ska kunna spela med horder av dem), och så undrar jag om någon rollspelare verkligen vill ha många celestial dire badgers (!) i sin kampanj?

Men jag köper så få boosters, så jag är nog nöjd ändå, de commons som finns i deathknell verkar ju rätt schyssta.

Just nu är det Large Blue Dragon jag vill ha mest av allt, tillsammans med Flinden, men jag tycker det ska bli roligt att bara få se vad man får och se vad man kan göra med det. Det finns inget jag vill spela med tillsammans med Lara, och inget som skulle passa i mitt koboldgäng (vad jag har sett) så vad jag än får, så måste jag bygga en helt ny lek kring det för att kunna använda det, och det ser jag fram emot.

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, det är lite trist med bara 12 commons, och framför allt att den utlovade 3-poängaren i CG (som ju lär vara lite bättre än Gnome Recruit, i alla fall) inte dök upp (även om den nog kommer i framtiden). Men jag köper ändå så få boosters att jag inte påverkas så mycket. Om jag hade haft gubbarna till rollspel hade jag nog varit rätt sur, däremot.

En av de coolaste gubbarna i DK är lätt Greenfang Druid, som ger upphov till helt nya strategier med Dire Bears (105 hp för 44 poäng!) och grejer. Flind Captain är också intressant, och jag hade varit väldigt sugen på Skullcrusher Ogre om jag hade haft något LE-band. Och drakar är ju alltid kul att få. Dwarf Artificer som ger alla +2 i AC känns också intressant. Däremot är det inget som direkt hoppar in i något av mina CG-band.

/Dimfrost

Ram

Skev
De båda levande drakarna (inte Ambush) är riktigt trevliga, framför allt gulddraken.

Rask och Goliath Barbarian är riktigt bra men får svårt att slå ut Berserkers. Jag kommer nog försöka skaffa mig en barbar dock. Den passar rätt bra in i mitt CE-band:
Ryld
HEBI
Goliath barbarian
Crow shaman
Elf warrior
Copper samurai eller Bladesliger

Aspect of Nerull är också mycket trevlig och Greenfang kommer troligen att skapa helt nya stategier.

Åsså gillar jag pelefanten också... AC 23, 125 hp och slår för +22(25). Najs.

Åjajustdet... Centaur hero är bra. Men kostar den för mycket? Jag tror det.

Faktum är att de flesta rares är riktigt bra.

Commons ja... Jag tycker idén är sund. Färre commons ger fler av dem och de commons som finns skall vara sådana man vill ha fler av. Däremot tycker jag att de är för få och fel valda som de gjort nu. De borde ha valt skapliga fillers eller horders (svengelska) i stället för vad man nu skall kalla de som de valt. Ibixian är ett steg åt rätt håll i tanke.Orc savage är trevlig. Men Kenku sneak? Giant frog? Njae...

//Glow