Nekromanti Conan och Elric, herrelösa

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Om DU skulle göra ett hack/modd/expert av ett svenskt äventyrsspel för att spela antingen Elric eller Conan. Vilket äventyrsspel skulle du då välja?

Arfert

Facit
Hans E Magnusson said:
Om DU skulle göra ett hack/modd/expert av ett svenskt äventyrsspel för att spela antingen Elric eller Conan. Vilket äventyrsspel skulle du då välja?
F! Så klart. Det är lättat modda till det man vill ha! Mitt andraval är nog gamla Drakar/BRP.

Ymir

Liten kantbaron
Eon. Conan ska vara gritty och down to earth. Elric däremot har jag fått intrycket av är ganska high fantasy, och då är nog ett annat regelsystem bättre.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tyckte inget dög så jag byggde ett nytt istället, men trots att Bläck spelats sen 2007 så finns det ju inte än. :gremsmile:

Annars: för Conan skulle jag smäcka in stridssystemet från RuneQuest 6 i en ram från Saga. Elric är svårare.

Arfert

Facit
DeBracy said:
Jag tyckte inget dög så jag byggde ett nytt istället, men trots att Bläck spelats sen 2007 så finns det ju inte än. :gremsmile:

Annars: för Conan skulle jag smäcka in stridssystemet från RuneQuest 6 i en ram från Saga. Elric är svårare.
Ja, RQ6 är ju en gnutta svenskt, om man vill. Skulle funka till Conan. Saga också om jag tänker efter.
Eric är knepigt. Svenska rollspel är lite för jordnära. Eon, kanske, om man har mycket fritid och gillar regler? Har för dålig koll.