Nekromanti Conan RPG och Lone Wolf

niclas

Veteran
Är det någon som tycker något om dessa båda spel? Har bläddrat lite hastigast i Conan och tycker det ser bra ut, men är det värt pengarna? Lone Wolf har jag inte kikat i.
Conan RPG
Lone Wolf

Archer

Swashbuckler
Har inte kikat i Conan RPG, men har tagit reda på att den andra tryckningen, vilken åtgärdar en massa fel och knasigheter, kommer ut i Augusti, så det kan vara värt att vänta med att införskaffa den tills dess (det är det jag tänker göra).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Rätt tänkt

Conan Atlantean Edition kommer ut snart, och det är klart värt att vänta på den.

Den första tryckningen var solid på två områden: regler och bakgrund.

Den var katastrofal på ett område: redigering. Den är full med konstiga sök-och-ersättfel och av allmänt dålig språkkontroll. Något som vi svenskar troligen inte lider lika mycket av som de som har engelska som modersmål.

Sen tyckte jag att reglerna var fult layoutade.

Men på det hela taget skulle jag inte tveka att rekommendera Conan, för den som är sugen på just Conan. Med den nya tryckningen borde jag till och med kunna rekommendera Conan till de som enbart är intresserade av att ha ett fantasyspel, där grundreglerna finns i en bok.

Så vänta till nästa tryckning.

Magnus

Big Marco

Läskig
Jag har Lone Wolf RPG, har läst det och begrundat. Ensamma Vargen-känslan, som jag upplevde den, är stark i boken. D20-reglerna är vettigt upplagda för att gynna just LW. Hur balansen är vet jag inte riktigt. LW är gjort för att vara enkelt och levelling är tex väldigt mycket spårvagn (inget välja feats fritt som i D&D3).

Jag är nöjd med mitt köp, men just nu ligger LW som tredje spel jag vill SL:a, efter Eon III och Spycraft d20.

Pom

Swashbuckler
Äger icke reglerna, men att skaffa inspirerande conanbilder är väl det minsta problemet. Det är inte alla kampanjer som stöds av filmer, TV-serier, böcker, serier, andra spel sedan en lång rad decennier bakåt.

ro83rt

Swordsman
Precis, men eftersom man väljer att förvalta Conantiteln med att ha otäckt okoola illustrationer så visar det vilken ambitionsnivå man lägger sig på. Titeln säljer oavsett hur kass den är.

niclas

Veteran
Nu har väl den nya upplagan av Conan släppts, så då kan man väl säga att frågan återaktualiseras. Är det någon som tittat på Conan Atlantean Edition?