Nekromanti Consaber

Coyote Kid

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
29
Nyfiken på när (om?) denna lovande modul utkommer. Jag har höga förväntningar som förhoppningsvis infrias.
Typ Trakorien...

Kid
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Hur kan det vara så svårt att hålla release datum?
Jag menar det är ju ändå erat jobb verkar för mig som ni tar det lite väl lång tid på er tycker jag
Det ni gör är ju jätte bra men det tar lite lång tid bara

Jag är gud
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Hur kan det vara så svårt att hålla release datum? Jag menar det är ju ändå erat jobb verkar för mig som ni tar det lite väl lång tid på er tycker jag. Det ni gör är ju jätte bra men det tar lite lång tid bara"

Jag håller med. Det tar "alltid" lång tid. Men att publicera ett rollspel är ett komplext arbete. Det är väldigt mycket som ska klaffa, och om fel sak missar så kan hela produktionen försenas.

I Consabers fall tror jag att det var illustrationer som drog ut på tiden (fråga mig inte varför - jag skickade bildmanus förra hösten), omslagsbilden från Keith Parkinsson och en underbemannad stab under sommaren kombinerat med två tunga produktionsjobb.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Kritik

Nja... riktigt så kan det väl knappast ha varit. Från början var det väl meningen att Consaber skulle kommit ut för drygt ett år sedan? Sen förstår jag inte varför Neogames envisas med att sätta releasedatum som de aldrig kan hålla.

2000 har hittills varit ett svart för eon. Nya rollformulär och en usel modul... det känns som att Neogames har tappat lite av sin forna glans. 8o(

Largoi ljuger, han är inte gud!

Ezping Orm
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Hur släppdatum bestäms

"Från början var det väl meningen att Consaber skulle kommit ut för drygt ett år sedan?"

Den förseningen berodde på att distributören vi hade gick i konkurs den sommaren, så Neogames var tvungen att bränna en jefla massa krut på att själva distribuera saker och ting. Dessutom var N2 på gång, och tillsammans... tja, det fanns helt enkelt inte tid att göra något annat. Därmed så tog jag tillbaka Consaber för att göra ännu en genomkörare och putsa ännu mer.

"Sen förstår jag inte varför Neogames envisas med att sätta releasedatum som de aldrig kan hålla."

Vi tror på dem när vi sätter dem. Sen kommer verkligheten och drämmer till med Murphys i bakhuvudet.

Ett släppdatum baseras på hur lång tid författaren behöver, hur lång tid illustratören behöver från det att bildmanus presenteras, hur lång tid produktionen behöver, hur mycket pengar som förmodligen finns tillgängliga, vilka andra produktioner som ligger i pipelinen och hur lång tid trycket behöver. I början av ett projekt gör vi en uppskattning av alla dessa faktorer, summerar ihop tiden, multiplicerar med pi (nåja...) och avrundar uppåt till närmaste kvartal. De verkar därmed i högsta grad realistiska när vi sätter dem.

Och handen på levern, kan vi göra på något annat sätt?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
förstör inte NGs skaparglädje

<I>2000 har hittills varit ett svart för eon. Nya rollformulär och en usel modul... det känns som att Neogames har tappat lite av sin forna glans. 8o(</I>

Glöm inte att dom här killarna gör detta för att de tycker att det är kul. Om folk naggar för mycket kan tänkas att de tappar sugen.
Och det vore ju tråkigt. Hellre få superbra moduler per decennium än inga alls.
Bara Neogames inte lägger krokben för sig själva. Hade typ TSR betett sig så här hade dom inte överlevt ett år på marknaden.
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
Re: Kritik

som sagt är inte rollspel neogames författarnas ända sysselsättning (enligt intervjuerna så pluggar samtliga vill jag minnas). jag tycker det e bra att det iaf finns ett 'företag' som fortfarande ger ut rollspel av sån hög klass...

I'm Bart Simpson, who the hell are you?!!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Förbaskade irländare!

"Vilket måste betyda att ni har problem med matematiken... (humor)"

Onej. Matematiken har vi inga problem med. Vi har problem med en jävla irländare vid namn Murphy. Hoppas alla riktiga irländare som heter Murphy (det är en del...) inte tar allt för illa upp, men den där som hittade på Lagen om Alltings Naturliga Jävlighet borde få stryk!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Lovande?

Jag vet inte riktigt, men själv har jag iallafall svårt att betrakta något illustrerat av Hellervik för "lovande".

- Ymir, tycker NG borde skaffa ny illustratör
 
G

Guest

Guest
Re: förstör inte NGs skaparglädje

Glöm heller inte att så fort man får någonting tryckt och släppt så får man kritik. En del är konstruktiv, en del är det inte. Men kritik får man och det måste man lära sig leva med... Alla har ju rätt till en åsikt... =)


//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Re: Lovande?

Nej... jag som hade hoppats på MiG. Eller varför inte någon av de gamla rävarna som illustrerade Drakar o Demoner.

Ezping Orm
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Lovande?

Det handlar inte om att jag hade hoppats på någon annan, utan snarare det att Hellervik är så undermålig som illustratör att han borde förpassas till GURPS. Ta en titt på sidan 7 i "Spelarens handbok", så förstår du vad jag menar. Bilden är inte bara det fulaste som någonsin skådats, utan dessutom grovt felritad rent perspektivmässigt. Nej Neogames, jag ber er- Skona mig från Hellervik- snääääälla!

- Ymir, har inget personligt emot killen, alltså...
 
Top