Nekromanti Consaber???

sanarialven

Veteran
Hej! jag hade tänkt att köpa consaber, och jag undrar om ni tycker att den är bra. jag har ju asharien & soldarn och det är nog den bästa modul jag har läst... Är Consaber skriven likadan? skriv gärna era egna synpunkter om modulen... :gremconfused:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Consaber

Consaber är en bra modul. Vill man spela i ett klassiskt feodalt rike, med ädla riddare, fagra prinsessor och mäktiga drakar. Då är Consaber modulen för dig :gremwink:

Dessutom så lämnar Consaberboken väldigt mycket åt spelledaren att bygga schyssta äventyr åt. Det finns t.ex. en halv sida med aktuella rykten som går runt land och rike just nu. Vissa av ryktena har med varandra och göra, vissa har kanske med vara att göra, men alla kan man bygga äventyr på.

Det är en schysst modul, köp den om du tycker om riddare och feodala europa.

/Naug, spelar för närvarande i Consaber

Ymir

Liten kantbaron
Re: Consaber

Tjae...Soldarn är väl betydligt mer feodalt egentligen, högmedeltid juh. Consaber, däremot, visar tydliga tecken på att vara på god väg mot renässans.

Och några prinsessor verkar det inte finnas i Consaber, faktiskt.

- Ymir, ogillar riddare och högmedeltid, men gillar intrigerande magiker, senmedeltid och renässans. (Ekvationen är således enkel: Consaber = bra, Soldarn = dåligt. Lapptäcke är det ju dessutom).

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Prinsessor, klichéer och klarhet

"Och några prinsessor verkar det inte finnas i Consaber, faktiskt. "

Det vet jag att det inte gör. Men min intention var att förklara att Consaber trots allt är ett feodalt samhälle, och då fläskade jag på med några klichéer för att göra det hela extra klart.

"Soldarn är väl betydligt mer feodalt egentligen, högmedeltid juh. Consaber, däremot, visar tydliga tecken på att vara på god väg mot renässans."

Ja.

Men Consaber är fortfarande ett feodalt samhälle. Även fast landet kanske är på väg ur den epoken, så är den inte ur medeltiden ännu, och dessutom så kommer ju feodalismen att hänga kvar ett bra tag in i renässansen, och ska man märka ord så sa jag aldrig "medeltid" i mitt inlägg, utan "feodalt".

så det så :gremsmile:

/Naug

Seiferim

Veteran
Re: Consaber

Ja tamejfan....de tycker verkligen att du ska. Då kanske du får slaffsa lite drakar och en o annan kaxig riddare....
Fast du vet det kan ta ett tag att dra bort till consaber....eftersom vi kommer dra igång "de fördömdas sista hopp". Och där blir det tyvärr inga resor till consaber. Och andra sidan så gör ni som ni vill ....ni måste ju inte följa mina vägar.
Bra inlägg Jocke!
/SL

Ezzy

Warrior
Sanarialven heter Joakim, kanske är det han???[nt]

NT = No Text

Bjorn

Hero
Tjaa den största skillnaden ligger väl i författarnas natur...

Det känns som om Danne & Krille har rätt så olika "vision" om hur mundana och Eon ska vara. Detta sagt så är consaber en högkvalitativ och välskriven produkt, även om jag personligen tycker att Asharien undt Soldarn är bättre och känns aningen mer "äkta".

/Bjorn