Nekromanti Consaber

didde

Veteran
För ett tag sedan satt jag och funderade på att skriva ett tillbehör till EON, nämligen om Drunok. Jag satt och funderade på vad som var bra att ha med och läste självklart Geografica Mundana innan jag började. Men det tog stop relativt tidigt och behövde mer inspiration. Så jag bestämde mig för att läsa Consaber modulen för att få lite inspiration. När jag läst klart den satt jag fortfarnade med hakan ner till knänan. Consaber är ju ett mästerverk! Och efter det la jag ner alla tankar på att skriva, nästan iaf, för vem kan göra det bättre?!

Själv dyrkar jag (lite överdrivet, men så ska det vara) Krister Sundelin (han som skrev boken). Han skriver ju så jävla bra. Tycker att Consaber är den mest välskrivna tillbehöret till EON.

Eller är det bara jag som tycker så?!

Winroth_UBBT

Veteran
Visst är modulen Consaber bra skriven. Man skulle till och med kunna säga mycket bra.
Enligt förordet så höll han på i fem år med modulen. Tydligen så var den egentligen klar innan Eons regelbok skrevs. Men han fick arbeta om den lite efter det att Eon släpptes.

Jag har provat ganska många rollspel och jag måste säga att vad jag har sett så här långt, Eon II regelboken, Geografika Mundana, Consaber, Magi och Mystik, Asharien och Soldarn, Religioner: Gudarnas kamp och rasböckerna om alver, dvärgar och tiraker så tycker jag att Neogames har lyckats presentera böcker av genomgående god kvalité.
Där de flesta rollspel gör snabba svepande beskrivningar som varken stöttar spelledare eller rollspelare, går Eon in och beskriver i detalj och på ett lätt läst sätt.

Det enda som jag skulle kunna önska mer av böckerna är en bättre innehållsförteckning och ett index (något som helt saknas i alla böckerna förutom grundregelboken).

Men jag håller med om att Consaber sticker ut lite extra. :gremsmile:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Consaber är bra, men...

Consaber är bra, men jag tycker personligen att Tirakmodulen är minst lika. Kanske till och med bättre.
Fast vad som gör Krister Sundelin så himla mysig är att han skriver massor med rollspel, och sedan ger dom till oss för det schyssta priset av 0 :- (dvs gratis :gremsmile: )

/Naug

trinker

Warrior
Re: Consaber är bra, men...

'Fast vad som gör Krister Sundelin så himla mysig är att han skriver massor med rollspel, och sedan ger dom till oss för det schyssta priset av 0 :- (dvs gratis :gremsmile:)

Om man räknar bort Västmark 3 då :gremwink:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Consaber är bra, men...

"Om man räknar bort Västmark 3 då"

Jag sa att han gör massor med rollspel som han ger bort gratis. Jag sa inte att han gav bort alla rollspel han skrev gratis. :gremgrin:

/Naug, märker ord