Nekromanti cool spell

Jaak

Warrior
satt just å läste om spellsen i phbn och upptäckte att mmånga spells bara har s (sonic tror jag) och v (verbal) som komponenter vilket gör att om man tar still och silent spell kan man kasta dessa utan att någon märker det ta till exempel finger of death.... perfekt om man ska lönnmörda någon...... hehe

Kalil

Swordsman
Det blir ganska hög level på Finger of Death med Silent magic och Still magic. Level 9 för wizard / sorcerer, level 10 för druid.

Mitt råd: Kasta Wail of the Banshee eller Power Word Kill istället :)

/Kalil

Jaak

Warrior
"Mitt råd: Kasta Wail of the Banshee eller Power Word Kill istället :)"

njaa Wail of the Banshee tycker jag e sämre om man ska lönnmörda någon.... hela krogen skulle typ stupa om man slängde iväg en Wail of the Banshee...... därimot e Power Word Kill en gansk bra ide......

Oldtimer

Slava Ukraini!
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Det blir ganska hög level på Finger of Death med Silent magic och Still magic. Level 9 för wizard / sorcerer, level 10 för druid.

Mitt råd: Kasta Wail of the Banshee eller Power Word Kill istället :)

<hr></blockquote>

Ja, det blev ju mycket låggradigare... /images/icons/laugh.gif

s står för somatic tror jag.....

...så tar du silent spell så får du nog lägga till still spell för att det ska bli helt omärkbart att du har lagt en spell. Tror jag alltså, inte säker......

Jaak

Warrior
Re: s står för somatic tror jag.....

jag är inte hlt säker på vad du menar men jag tog både still och silent... se själv

Quan'talis

Swashbuckler
Re: s står för somatic tror jag.....

Ni har rätt båda två (så tråkigt). S står för somatic, inte sonic, men det betyder att det är just still spell man ska använda (det finns f.ö. inget sånt som en sonic component; skulle vara samma sak som verbal i så fall).

/JPS

Oldtimer

Slava Ukraini!
Stilla och tyst

Jaak hade kanske sonic descriptor i huvudet. Men andemeningen blev ju i alla fall rätt.

Snabb omröstning: vilken är den coolaste användningen av Still Spell och Silent Spell ihop? Inte nödvändigtvis den dödligaste.../images/icons/wink.gif

König

Hero
Annat sätt att lönnmörda någon är att vara assassin och använda sig av dennes Death attack.....som inte behöver memoreras....Ok offra 3 rundor att studera offret, men att sedan tvinga offret till en Fort save på 10+ assassins int + assassin level....ELLER DÖ! Är inte illa alls, vi provade det i helgen, gick dock inte eftersom offret skulle greja DC 14, inte så svårt för en level 5 fighter.. Men följande sneak gick in (plus favoured enemy strike) så +5d6 i skada var inte så illa, med ett Short sword+1 of wounding.

Okej, det låter som lite powergaming....men det var tanken eftersom det var solospel med hårt motstånd från elaka lawful good humans!

/images/icons/king.gif

Gaah! 10+lvl+Int-bonus, det är ju helt sjukt bra. Snacka om powergamerklass! Fast personliegn tycker jag att vissa besärjelser är ännu sjukare( och faktiskt ganska tråkiga) som desintegrate, slay living mm. Man skulle ju bli väldigt ledsen om ens rollperson råkade ut för något sådant och det skulle kännas väldigt snopet om inte annat. Gillar mer när det är jämna fighter, både från rollpersonernas och deras motståndares sida.

Jaak

Warrior
Re: Stilla och tyst

jaja kan väl erskänna att ja va lite borta där men men ni fatta ju.....

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Stilla och tyst

Självklart fattade vi. I värsta fall har vi ju Comprehend Languages att ta till.../images/icons/grin.gif