Nekromanti Coola gåvor från spelare

MrG

Swashbuckler
Fick i förra veckan härliga "case"-mappar till Thugs R Us-kampanjen av en spelare och i min helgkampanj är det en av spelarna som gjort såväl karaktäresblad som alla kartor.

Men det slår inte min kompis Jonas som fått en treörad kanin och en mördarkyckling med huggtänder av sina CoC-spelare.

Så vad är det schysstaste ni har fått av era spelare?

(lustigt nog var den tristast gåvan jag fått MiB RPG som jag fick av mina spelare i min Men In Black-kampanj en gång i tiden, mest för att filmen inte alls passade till min kampanj och kom ett år in i kampanjen)

Foggmock

Myrmidon
Låt se... jag tror jag fick ett pussel av en av mina spelare på den tiden man fortfarande hade barnkalas...

I övrigt kammar jag nog noll här...

Rickard

Urverk speldesign
Vi brukar normalt inte ge klappar eller födelsedagspresenter till varandra men jag minns att en av mina spelare gav mig en T6:a när jag fyllde år i januari. Sedan när han fyllde år i december så gav jag honom samma tärning. Tyckte själv det var en kul grej, men inte han.

Annars är det roligast att bara ge fåniga presenter och sedan "anklaga" dem för att de inte är tacksamma för presenten. Vi skulle ha en liten återkomst med gamla spelgruppen och jag och två andra gick och köpte presenter till de resterande i någon butik där allting kostar 10 kronor, som vi sedan lämnade över när vi träffade dem. En fick "balla" kastknivar av plast och en annan fick en liten hink.

/Han var den som köpte hinken

Organ

Out of time, out of mind
Det exakta antalet gåvor jag fått av mina spelare genom åren är exakt noll, nada, inte-ett-jäkla-någe! (Hoppas de läser detta :gremwink:)

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Har inte fått nått mer av mina spelare än en ohemulskt massa trevliga stunder & det är ju inte alls illa någonstanns juh ! Vilket passar mig aldelses utmärkt.

Gastono

Hero
Sedan när han fyllde år i december så gav jag honom samma tärning.
Haha, det hade varit grymt lågt om det hade varit något mer "extravagant" än en tärning men nu var ju detta grymt roligt faktiskt :gremlaugh:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
För flera år sen när det begav sig på gymnasiet gav vi vår SL tillika goda vän Jens en skäggkam. Det var givetvis bara en vanlig kam. Men han fick stränga order om att bara kamma skägget med den... således skäggkam. Ho ho ho ho ho...

Jag fick godis och chips ett tag när jag var spelledare i ADD Dragonlance. Men det var inte av den "ärliga" sorten. Jag gjorde en lista på hur mycket experience points man skulle få om man gav mig godis.
Spelarna hade full koll på listan så att de visste vad de skulle få för sina uppoffringar. En chokladruta kunde vara fem XP och 10 chips kunde vara 20 XP...
Inte så många poäng blev det, som förändrade kampanjen, men mycket godis till mig! : ) Hade någon gett mig typ 2 flak cola vet jag inte vad jag hade gjort. Skulle jag ha låtit någon få massa lvls då?!? Som tur var det aldrig någon som blåste på med godis på det viset så jag behövde aldrig fundera på den saken.

Det här är faktiskt helt sant. Nästan lite genant... Jag hoppas att jag är något mer ambitiös och mogen i mitt rollspelande nu för tiden ; )

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det enda jag kan komma på som jag har fått av någon spelare är två tunna Star Wars-böcker kallade "Queen of the Empire" och "The Glove of Darth Vader" förra helgen. Jag har ännu inte läst dem, men en snabb bläddring genom dem avslöjade att de hade ljudeffekterna utskrivna och bilder här och var. Med tanke på att spelaren som skänkte dem till mig, som i vanliga fall har en mindre vattenödlas sinne för stil och subtilitet, tyckte att de var primitiva och dåliga måste de vara fantastiska böcker att läsa. Annars har jag inte fått något, även om jag har gett bort lite saker över åren (framför allt ett gäng böcker varav jag genom olika händelser fått dubletter).

Storuggla

Champion
Jag fick stryk av dem en gång. Annars inte ett jota mer än en kopp kaffe per spelmöte.

Storuggla, tacksam

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Aldrig

fått något av mina spelare... Ja, lite osanning iofs, eftersom den enda spelaren utöver maken är så nära vän som han är så delas det ut en del födelsedagspresenter och julklappar... hm, men det är inte som om jag fått något från spelarna som har att göra med rollspel eller i samband med rollspelsmöte. I alla fall inte av de övriga som sjag spelat med. :gremfrown:

Däremot har jag utdelat diplom för gott spelande. En av våra tidigare spelare spelade för en gångs skull verkligen med och satt inte och grumsade i ett hörn. Helt storslaget gjorde han det så till nästa möte fick han ett diplom. :gremsmile:

Ibland behövs uppmuntrande och gåvor är inte fel. Nu spelar vi så ofta i vår lilla minigrupp så gåvorna blir inte tydliga. Vi delar på mat och godis och sånt så de hårda smällarna av den biten fördelas... men i sig är de ju faktiskt gåvor. Alltsom oftast står jag i köket och lagar mat för oss tre... polarn plockar med sig läsk och eventuell frukost när det behövs till oss alla. Ja vi spelar ju helgvis (fredag kväll till söndag efter middag) så det blir smidigare så...

Någon gång skulle jag iofs inte ha något emot en liten tydlig gåva, som uppskattning för det jobb jag lägger ned som SL... hm....

MrG

Swashbuckler
Avund

På konvent händer det att man får saker som sl ibland.
Aldrig fått mer än apploder. Fast å andra sidan gjorde min sambo ett plommostop att använda som Butlern, vilket känns lite vrålfräckt.

Pom

Swashbuckler
Jag fick ett diplom för utmärkt spellederi en gång av några spelare. :gremcool:

Mina nuvarande medspelare är vänner och anförvanter som inte helt sällan dyker upp på födelsedagar och liknande. Jag har fått en del presenter med tydlig adress till specifika kampanjsituationer: figurer, nischade extraböcker, tärningar.

Snacks, grönsaker, bakverk och dricka som spelare bjuder på till spelsessioner kan väl knappast räknas in i detta, även om några cola alltid är coola. :gremgrin:

Hartland

Warrior
Va!?!!?! får ni saker av era spelare? Jag har inte ens fått nått för WoD och VtR som vi diskuterade innan att de skulle hjälpa till att betala och det var kanske ett halvår sedan det införskaffades. Men så är det väll mitt fel som inte påmint dem heller.

/hartland - lesnade på att bjuta på cola så nu blir det mer :tekopp:

Torbjörn

Swordsman
Det jag fått av mina spelare är massor av cd fullproppade med PDF:er av äventyr och moduler som de luskat fram på nätet på alla möjliga sätt. Ffa moduler till Forgotten Realms och CoC. Detta gör att vi i praktiken har rollspelsmaterial för spel i tio år framåt.

Det mest udda: En handbok för Erotic roleplaying i fantasy miljö (minns ej namnet på boken).

Torbjörn - som tyckte fotografierna (!) i den boken var frånstötande!

Nightowl

Champion
Jag fick en Monster Manual av mina spelare när vi skulle testa nya D&D (dvs tredje utgåvan). Det tyckte de var sjysst eftersom jag ändp köpt så mycket annat till spelet.

Men det är ju mest en praktisk gåva och inte så cool.

Erik

Bunny

Crazy like a fool
En gång gav jag ett inlägg till min spelledare i present. Han blev jätteglad. Annars har jag väl egentligen varken givit eller fått något.