Nekromanti Coola saker i 40k som kan dyka upp i min kampanj

God45

#PrayersForBahakan
Så här är det, jag har ingenting emot ifall spelare i min Way of the Inquisition kampanj läser i den här tråden. Men jag har personligen noll och inget emot "spoilers" heller. Så vill ni inte råka få hints om saker som kan komma längre fram i kampanjen så vik bara bort er blick ifrån Kejsaren och lämna den här tråden.

Så med det ur vägen. Jag håller på att köra en Warhammer 40k rollspelskampanj där spelarna är en Interrogator och hennes agenter som är ansvariga för en sub-sektor som absolut inte ligger precis där den första kända Tyranid hive-flottan kommer anfalla om ett par år. Subsektorn och hela sektorn de är aktiva i är fylld med kulter, xenos, chaos, Necron tombworlds och allt annat man väntar sig ifrån en sektor i utkanten av imperiumet.

Men! Jag vill inte bara ha de väntade grejerna även om jag tycker att jag gett dem intressanta twister (utom Khorn kulterna. Man fuckar inte runt med perfekta grejer). Jag vill ha coola och antingen obskyra eller helt nya saker som ändå har en ankring i bakgrunden. Jag vill inte ha helt nya saker, jag vill ha coola twister eller obskyra grejer som förtjänar att få en chans i strålljuset. Så har ni några fantastiskt idéer för coola saker som kan vara en del av min kampanj så kom med dem! :)

Några saker jag har med redan (Jag har skrivit upp över 100 planeter med ekosystem, politiska situationer och minimum 5 npc:er så det här är bara saker jag är särskilt nöjd över att ha med):

-Malal! Den femte chaos guden som personifierar självförstörelse, paradoxer och ateism. Spelarnas nuvarande nemesis/kanske allierade är en chaos korrupt Inkvisitor som fallit till Malal.

-Senseis och Perpetuals. Odödliga naturligt warp manipulerande söner och döttrar till kejsaren? Jupp, jag har en som gömmer sig på en av planeterna i sub-sektorn och driver en Star Child sekt.

-En old one. Eller, ja en död en. Men hans hiskeligt mäktiga skepp är delvis bevarat...

-Iron men. Gruppens förra ärkefiende var en ärkekättare som lyckades ladda upp sig som en daemon prinssessa AI innan gruppen besegrade och förvissade ut henne i warpen för 1000 år.

-Ett Genestealer Oracle. Alltså en genestealer psyker som blivit besatt av en daemon för att få mer makt.

-Enslavers. Supertelepatiska bläckfisk xenos som bodde i warpen innan en massa daemoner och skit flyttade in. -Catachan Great Barking Toads. Den giftigaste varelsen i galaxen, om den blir rädd begår den självmord genom att släpper ut ett gift som dödar allt inom en kilometers avstånd.

Har ni några bra idéer på andra saker jag borde ha med? Alla förslag är välkomna! :) Utom Squats eller kvinnliga space marines.

Bara för att ge mig ut på tunn is med bristande kunskaper om 40K-världen: en grupp skitarii som gjort sig självständiga agerar legosoldater/ killsquad för delikata och välbetalda uppdrag, Adeptus Mechanicus har ett pris satt på deras delar.

Mad

Veteran
Rollpersonerna är på väg hem från ett uppdrag, helt plötsligt kommer det ett gäng Genestealer Cults i en drivebyshooting från en limo.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
I Ordo Mecahnichus (eller vad de nu heter, snubbarna från Mars) lokala högkvarter fanns en datakassett (eller vad nu "CD-skiva" heter i fyrtiokå) med ritningar till ett kätterskt vapen, som med hjälp av magiska energier kan påverka plattektoniken på planeter, så att de slits sönder. Bara tre personer borde ha haft tillgång till valvet med kassetten. Ingen vet om ritningen fungerar, men ...

Kaosbesvärjaren Al'Kremam delade en gång för länge sedan upp sin Grimoire (med riktigt förbjudet ,x-rated stuff i) i sju delar, och förklarade att han kommer att komma tillbaka till världen för att sparka rumpa när en värdig person återsamlat hela texten och utläst den Hemliga Formel som han gömde i den. En del har sedan länge funnits i Inkivistionens händer, men nu är den försvunnen! Och rykten går om att en av delarna var ute på svarta marknaden på 127 Hoodoigan, och köptes för en enorm summa pengar av någon som ville vara anonym ...

En fästning, mörk som natten, stor som månen, susar, tyst och bestämd, genom sektorn. Dess automatiska (?) vapensystem spränger allt som kommer i dess väg, och nu är den på väg rakt mot något som är viktigt i sektorn).

Rhodryn

Hero
Jag vet inte riktigt var man skulle ens börja med en sådan här fråga... Mängden Fluff till Warhammer 40K är massiv, och massor av det är inte canon längre (bla pga ret-conning mm)... och på det, de saker som jag skulle vilja peka på är ju antagligen oerhört specifikt, och antagligen inte helt passande... för att det innefattar mer eller mindre alltid Blood Angels. XD

Vet inte om du känner till den... men "Lexicanum" är en oerhört bra sida för det mesta i Warhammer informations väg (både 40K och Fantasy), den funkar ju mer eller mindre som en wiki sida. Har en känsla av att om du spenderar bara en timme där, där du börjar med något relevant till ditt SL'ande, och sedan klickar runt på diverse länkar och läser dom, och generellt följer kaninhålen igenom sidan, så kan du nog hitta en hel del väldigt intressanta grejer som möjligen skulle kunna funka.

God45

#PrayersForBahakan
Ni vet teorin att C'tanen The Outsider är Tyranidernas hive mind? Tror ni jag kan använda det på något sätt? En dyson sphere med en sinnessjuk stjärnätande gud i är något jag kommer ha med, men ska jag koppla det till Tyraniderna?