Kan beskriva två av mina spelares karaktärer: Gabri L som har semester och inte kan beskriva sin själv; har en Asimar monk (nu lvl 2), en smidig men främst smart sak, som sparkar och slåss...men föredrar att använda sin lätta armborts. Hans Ac är 17 utan rustning, främst för att Asimar har +2 i wisdom, men han har en hygglig dex.
Den andre spelaren har en Half-Elf Barbarian 2/Sorcerer 1, och jag gillar inte då han först kastar mage armor, och sedan kopplar på Rage. En ytterst effektiv kombination, han är något av ett combatmonster....vilket han förhöjer med powerattack och cleave....
....Dessa satte griller i huvudet på mig då Äventyrets ursprungliga opponenter blev slarvsylta...så jag blev helt sonika tvungen att höja CR på monstren (lite mer HD) och det blev lite jämnare. Särskilt då jag lät dem fightas mot en Hobgoblin war lvl 2, en Hobgoblin Clr lvl 1, och en Bugbear war lvl 3. Barbar svinet fick in en critical hit på den förste hobgoblinen (han föll i bitar), men sedan blev det lite jämnare.....Hade de inte haft en potion of cure light wounds, hade munken varit död....nära skjuter ingen hare, kanske nästa gång så får DM skratta.
"When the DM laughs it is already to late"