Nekromanti Coola spelträffar...

Happypuppie

Veteran
En spelträff, så kom vi på vår kompis Glenn med att ha 19 i styrka och han var en Tosh... Hmmmm, han hade inte räknat ut grundskadan än så han kan inte ha fått nått plus i händelsetabelerna... /images/icons/laugh.gif

Skulle vara roligt att höra nått om era "roliga" eller "klumpiga" spelmötens "blundrar"

Lucky up

Draugin

Warrior
Citat

"Jag grillar väl en sork då!" Quarg, Kraggbarbaren i brist på föda.
"Jag kastar in Magikern under sängen" Thorgrim, Ghor Dvärgen.

Kullendorff

Warrior
Re: Citat 3

Berömda sista ord.

"Jag tar den."
(om ett armborst lod)

"Det är lugnt, sådana där troll brukar vara så himla dumma."
(grottroll kanske - inte bergstroll)

"*asgarv* ... vad är det där? .. en mördarköttbulle??"
(nej, ett hyggelmonster)

"Som om han skulle kunna träffa på det där avståndet?"
(yupp)

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Sodivra

Champion
Du skall dräpas, puppie..

Jag har tillägnat mig att utrota ondska, som dig Happypuppie! RaHaHaHaaaa!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Re: Citat 4

"Jag knäcker mitt svärd för att se hur hållbart det är" Avatarex i skepnad av alv.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

WolmerX

Warrior
Re: Citat 5

"Men jag försöker ju rädda han som håller på att döda dig" Anonym spelare med ökänd rollperson

/WolmerX -Lobotomerad vardagsfilosof

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Citat 6

När min SL börjar slå skriker alla "Jag undviker".

Yassilus den store
--
Now I shall remember...

Sodivra

Champion
Nu kanske ni undrar varför jag gjorde så här?

Jag vill bara skrämma upp min vän puppie lite.. Haha, han har nog ingen aning om vem jag är.. (Jag känner honom alltså.)

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Tegrevan

Veteran
Rekord i fummel?

En kväll skulle ett gäng rollpersoner resa genom nordliga Asharien för att komma till en by där ett rövarband förlagt sin temporära bas. Plundrat, våldtagit och ätit allt de kommit över alltså. På väg mot detta ställe kom en större del av detta rövarband mot rollpersonerna varvid en strid inleds ur vilken RP:na kommer relativt oskadda.
När de sedan når fram till byn där ett knappt tiotal tiraker håller på att ta reda på de sista värdefulla resterna av stället så rider min rollperson, en Kraggbarbar och barbarkrigare fram mot ett potentionellt mål samtidigt som han svingar sitt svärd i bärsärkaraseri.
Då är det inte bra att fumla färdighetsslaget mot Svärd när man försöker träffa den stackars tirak som står och försöker hindra en. Mitt kraggsvärd flög iväg långt, långt ut på en äng bredvid vägen. Med mycket högt gräs. Desperat försöker jag träffa tiraken med en spark istället när jag kommer fram, men fumlar i stället mitt Rida-slag. Och sparken. När jag ligger i en hög på marken och får tillbaka en normal andningsrytm ställer jag mig upp och sparkar återigen mitt tilltänkta offer. Trodde jag. Med ett stridsvrål missar jag min spark igen och sätter fast foten i det vagnhjul som står bakom tiraken, efter ännu ett fummel...
En riktigt lyckad kväll.

//Tegrevan