Rekord i fummel?
En kväll skulle ett gäng rollpersoner resa genom nordliga Asharien för att komma till en by där ett rövarband förlagt sin temporära bas. Plundrat, våldtagit och ätit allt de kommit över alltså. På väg mot detta ställe kom en större del av detta rövarband mot rollpersonerna varvid en strid inleds ur vilken RP:na kommer relativt oskadda.
När de sedan når fram till byn där ett knappt tiotal tiraker håller på att ta reda på de sista värdefulla resterna av stället så rider min rollperson, en Kraggbarbar och barbarkrigare fram mot ett potentionellt mål samtidigt som han svingar sitt svärd i bärsärkaraseri.
Då är det inte bra att fumla färdighetsslaget mot Svärd när man försöker träffa den stackars tirak som står och försöker hindra en. Mitt kraggsvärd flög iväg långt, långt ut på en äng bredvid vägen. Med mycket högt gräs. Desperat försöker jag träffa tiraken med en spark istället när jag kommer fram, men fumlar i stället mitt Rida-slag. Och sparken. När jag ligger i en hög på marken och får tillbaka en normal andningsrytm ställer jag mig upp och sparkar återigen mitt tilltänkta offer. Trodde jag. Med ett stridsvrål missar jag min spark igen och sätter fast foten i det vagnhjul som står bakom tiraken, efter ännu ett fummel...
En riktigt lyckad kväll.
//Tegrevan