Nekromanti Coolaste D&D-prylen i er ägo?

Jo det är den andra utgåvan jag äger. Är det bara jag eller är inte dinosaurens huvud gigilantiskt!?

Jag har kvar tärningarna från den utgåvan också... det äe lite mysigt :gremsmile:

Hunk

Hero
Tack för tipset!

Jag har inte köpt Dungeon på ett bra tag, men det är kanske dags att leta reda på det numret. När jag senast tittade i mitt slitna ex av Isle of Dread (som har det gamla omslaget, vilket definitivt är coolare än det du bifogade) tyckte jag i alla fall att äventyret var riktigt juste.

Organ

Out of time, out of mind
Det här var anledningen till att jag inte brydde mig om att redovisa de, i sammanhanget, patetiska "guldkorn" som finns i min spelsamling. Jag visste att för eller senare skulle de stora grabbarna dänga något dylikt i bordet och få bidragen från oss andra att, oavsätt vad det skulle kunna tänkas vara, framstå som lika orginella som att stoltsera med senaste utgåvan av Players Handbook :gremwink:

/Anders

Hunk

Hero
Äh!

Det är klart att få av oss kan stoltsera med guldkorn i Oldtimers klass - började man importera och sälja rollspel redan i mitten av 70-talet och drev rollspelsförlag och -butik under 80-talet torde man ha något bättre förutsättningar för att ha många roliga grejer i sin samling, jämfört med mig som tillhör koboldgenerationen. Däremot tycker jag det är kul att veta vilka roliga D&D-prylar folk har därhemma oavsett om de är jätteunika eller ej. Blackmoorkartan eller Immortals Boxed Set är ju inte några spektakulära supplement att äga (ursäkta, Pom!), men jag tycker ändå det att roligt att veta vilka grejer folk själva tycker är roliga och skulle vara stolta över att ställa på synligast plats i sin bokhylla.

Organ

Out of time, out of mind
Min D&D-samling

Däremot tycker jag det är kul att veta vilka roliga D&D-prylar folk har därhemma oavsett om de är jätteunika eller ej.
Tja, det kan du väl få veta. Samlingen är som sagt varken stor eller unik, men den är min. :gremwink: (Anledningen till att den överhuvudtaget finns tillgänglig på detta sätt är att jag, när jag var sjuk för en tid sedan och utan internetlina, satte mig ner och gick igenom mina spelgrejor och faktiskt skrev en lista över det jag hade, stort som smått.)

Dungeons & Dragons 1
Regler/kampanjmaterial:
Set 1 (box)
Set 2 (box)
Set 3 (box)
Creature Catalog
Äventyr:
The War Rafts of Kron
Test of the Warlords
Castle Caldwell and Beyond
Castle Amber
Journey to the Rock
Quagmire!
The Isle of Dread (andra utgåvan)
Master of the Desert Nomads
Red Arrow, Black Shield
Rahasia
Temple of Death

Dungeons & Dragons (svenska översättningen)
Regler/kampanjmaterial:
Set 1 (box)
Äventyr:
Fasornas berg
Xanatons förbannelse
Rahasia
Silverprinsessans palats
Den glömda staden

Advanced Dungeons & Dragons
Regler/kampanjmaterial:
Players Handbook 2ed
The Complete Wizards Handbook
Unearthed Arcana
Äventyr:
Adventure Pack 1
The Gauntlet
The Sentinel
Flint´s Axe
The Shattered Statue

Dungeons & Dragons 3
Regler/kampanjmaterial:
Players Handbook
Dungeon Masters Guide
Monster Manual
Living Greyhawk Gazetteer
Äventyr:
Terror in Freeport
Death in Freeport
Madness in Freeport
Standing Stones
Heart of Nightfang Spire
Sunless Citadel
Deep Horizon
The Speaker in Dreams

+ ett antal nummer av Dragon Magazine som inte finns med på listan.

/Anders

Torbjörn

Swordsman
vanliga men roliga

Däremot tycker jag det är kul att veta vilka roliga D&D-prylar folk har därhemma oavsett om de är jätteunika eller ej
Ok, men det är ytterst vanliga prylar, men roliga (bara köpsaker, inga utprintade pdf-er):

Players Handbook
Dungeon Master Guide
Monster Manual
Forgotten Realms Campaign Setting
Silver Marches
Unapproachable East
Underdark
Into the dragons lair
Pool of radiance

Omfattande samling va?

Torbjörn

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag kostade på mig att befria Legend från en drös grejer till AD&D2nd när de sålde ut. Bland de prylarna återfinns bl.a. Ravenloft och Forgotten Realms-boxarna, några complete-böcker (Wizard's, Thief's, Fighter's) och lite sånt... senare har jag köpt Birthright-boxen också (inplastad, från Japan! :gremlaugh:).

Roligaste boken i samlingen i mitt tycke är nog A Mighty Fortress, såsboken om att lira (mer eller mindre...) historiskt mellan 1550 och 1650 typ. :gremsmile:

Och yeah... och till 3E har jag.... DMG. :p (samt ett gäng olika d20-böcker men... äh)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Den coolaste prylen just nu …

… måste vara ett (ännu så länge) extremt sällsynt D&D-äventyr (förlåt, valfritt d20-system för fantasy-äventyr, menar jag förstås) av en allom bekant författare (och en – för mig – ännu bekantare formgivare):

<center> </center>

Organ

Out of time, out of mind
Re: Den coolaste prylen just nu …

Nog för att man får låna och inspireras och så men snubben med kniven och killen med brickan är ju direkt rippad från omslagsbilden till "Thieves' World". :gremgrin:

/Anders

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Visst är det coolt med referenser? … (OT)

Visst kände du dig smart som kom på det? Det är ju det som är poängen med interkulturella referenser.

Se om du kan hitta fler referenser i äventyret när det väl kommit ut.

För övrigt vill jag minnas att snubben med kniven egentligen är en snubba i drag. Väl?

Hunk

Hero

Förbannat coolt, Dante (och Magnus)! Snygg design med old-schoolkänsla. Jag gillar också texten på framsidan "Detta äventyr får endast läsas av spelledaren" - det påminner om de gamla D&D-boxarna.

Tur att man är Fenixprenumerant!

Arfert

Facit

killen med dolken.. var han inte på framsidan på Thieves World?