Nekromanti Coolt/bra namn på spel?

Mogger

Hipsteranka
Jag ska i veckan fixa ett formulär till mitt nya system (det vi använder istället för A Song of Ice and Fire) men behöver ett namn. Jag vill att det ska:

1) Inte ha något med Westeros och A Song of Ice and Fire att göra, för det kan jag komma på själv :gremsmile:
2) Vara på svenska
3) gå att härleda till gritty realism och drama (The Riddle of Steel föregår med gott exempel)
4) På något sätt låta medeltid/fantasy men ändå setting-neutralt
5) egentligen hade jag velat sno Saga av Arfert, inkl logo...
6) ...Men det behöver inte bestå av ett ord. Alla alternativ är välkomna.

Det här är skitsvårt. Jag har inte ett enda uppslag.

Craygh

Swordsman
En resa
Att vandra med Ödet
Många Märkliga Män
I sannings namn
Stål och Järnvilja
Berättelsen

Nu vet jag ju egentligen inte vad A Song of Ice and Fire handlar om, men förslag kan man haspla ur sig i alla fall! Hah!

Christoffer

It's all pig.
Bara för att jag håller på att installera Talisman och några andra brädspel i Vassal så tänker jag helt enkelt att jag skulle kalla ett sådant system för: Vasall. Inte lika fint i skrift som Vassal, men väl fint.

Mogger

Hipsteranka
Poppe said:
Bara för att jag håller på att installera Talisman och några andra brädspel i Vassal så tänker jag helt enkelt att jag skulle kalla ett sådant system för: Vasall. Inte lika fint i skrift som Vassal, men väl fint.
Vasall är inte dumt. Kanske en undertitel?

Vasall - [insert drama och gritty realism]

Mogger

Hipsteranka
Logo

Hittade det här på servern. Hade glömt av att jag redan hade funderat på det här... :gremsmile:

Kan det vara något?

Re: Logo

Maltström - Ond Bråd Död?

Njaa, det låter inte som att det hör hemma i Westeros. Då var det tidgare förslaget mycket bättre!

Mogger

Hipsteranka

Draugen said:
Maltström - Ond Bråd Död?

Njaa, det låter inte som att det hör hemma i Westeros. Då var det tidgare förslaget mycket bättre!
Såg nu att jag varit otydlig i första posten:

Måns said:
1) Inte ha något med Westeros och A Song of Ice and Fire att göra, för det kan jag komma på själv :gremsmile:
2) Vara på svenska
3) gå att härleda till gritty realism och drama (The Riddle of Steel föregår med gott exempel)
4) På något sätt låta medeltid/fantasy men ändå setting-neutralt
5) egentligen hade jag velat sno Saga av Arfert, inkl logo...
6) ...Men det behöver inte bestå av ett ord. Alla alternativ är välkomna.

Pilzefrau

hon/henne

För mig hör ordet malström bara hemma i rymden, eller möjligtvis modernare båt-historier, typ ubåtar (tänker på En världsomsegling under havet). Eller Apocalypse World. Men inte fantasy.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Pilzeman said:
För mig hör ordet malström bara hemma i rymden, eller möjligtvis modernare båt-historier, typ ubåtar (tänker på En världsomsegling under havet). Eller Apocalypse World. Men inte fantasy.
Jag håller inte med, för mig är malström något magiskt, som i allra högsta grad hör hemma i fantasy.

En magisk/mytologisk virvelvind eller strömvirvel, typ.

"Maelstrom" förekommer ju t.ex i både Belgariaden och i WoW, så det finns redan i fantasysammanhang.

Mogger

Hipsteranka

Vitulv said:
Pilzeman said:
Jag håller inte med, för mig är malström något magiskt, som i allra högsta grad hör hemma i fantasy.

En magisk/mytologisk virvelvind eller strömvirvel, typ.

"Maelstrom" förekommer ju t.ex i både Belgariaden och i WoW, så det finns redan i fantasysammanhang.
Ordet används här i symbolisk mening. Du dras in i en ström som försöker dra ner dig, under ytan. Du måste kämpa för att behålla kontrollen, för att välja din egen väg.

Undertiteln - ond bråd död - är däremot inte symbolisk. Systemet är farligt! Ja, för karaktärerna alltså. :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Måns said:
Vintersaga! Där satt den! :gremwink:
Jag kan redan nu se affischerna. Först står det »Vintersaga« stort och fint, och sedan en tagline: »Kärleken få leva mellan nattvakten och drömmen, kärleken går på billigt vin...«

Mogger

Hipsteranka
Vilket typsnitt?

Måns said:
Det här typsnittet har jag hittat på nätet, men jag gissar att det är ett modifierat typsnitt. Någon som vet vad originalet heter?