Nekromanti Coriolis - mörkret mellan stjärnorna

PAX

Jordisk Äventyrare
Sitter och ögnar igenom 470 sidor Coriolis - mörkret mellan stjärnorna. Snyggt! Spelet har helt klart växt och känns mycket mer greppbart i den här nya versionen. Ett komplett sci-fi rollspel skulle jag våga påstå. Har inte fördjupat mig i texten ännu, men de kommande dagarna så vet jag vad som skall läsas.

Inkognito

Swordsman
Jag har höga förväntningar!
Knappt haft tid att hänga med alls under utvecklingen på Fria ligans forum så det ska bli riktigt spännande att se hur det blev. Hoppas få tid att läsa lite i helgen..

Har man fått till det bra med beskrivningar och skillnader mellan olika folkgrupper/kulturer/planeter? Detta var det jag saknade mest i gamla Coriolis.

krank

Går ondskans ärenden
Har inte läst i PDF:en, men jag kollade lite i previewfilerna och jag vet att en av de saker jag saknade mest - lite balla metaplot-hemligheter och Svar på Mystierier - finns med.

Är lite nyfiken på spelledarstöd och äventyrsmakarhjälp och tekniker. De flesta rollspel brukar ju i stort sett sakna sånt; kanske blir Coriolis ett av det där pyttelilla fåtalet spel som förvånar och glädjer mig på den fronten?

Arfert

Facit
PAX;n180643 said:
Sitter och ögnar igenom 470 sidor Coriolis - mörkret mellan stjärnorna. Snyggt! Spelet har helt klart växt och känns mycket mer greppbart i den här nya versionen. Ett komplett sci-fi rollspel skulle jag våga påstå. Har inte fördjupat mig i texten ännu, men de kommande dagarna så vet jag vad som skall läsas.

Var hittade du den? Var på SF-bok idag, men såg den inte. Men jag kanske bara kollade dåligt.

Lightshy

Hero
Backers ska få fysiska boxen före midsommar. Vet ej när den släpps i handel?

Fjodor Pollett

Swordsman
Kollade igenom pdf:en lite småhattigt i fredags, och blev sittande med ett fånigt småleende.
Bilderna är helt underbara, texterna bara funkar. Ingen aning om systemet är bra men det verkar vara en variant av Mutant år noll, så det är säkert bra (och det kan ju inte direkt bli sämre än de gamla reglerna).