Nekromanti Cosa Nostra

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vilka typer av organisationer tror ni att den organiserade brottsligheten kan ha band till eller kontroll över? Och vilken typ av händelser eller uppdrag kan vara knutna till dessa?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Alla möjliga. Den organiserade brottsligheten är stor och har många olika ansikten. De kan antingen vara ansvariga för småskaliga saker som, "knarkinförsel i Europa". Eller storskaliga saker, "stöld av ny rymdkapselsprototyp som de genom ett samarbeta med den japanska underrättelsetjänsten håller på utveckla till ett nytt massförstörelsevapen av bibliska proportioner".

I min nuvarande kampanj så har jag blandat in CySLiG väldigt mycket och de är ju definitivt en slags organiserad brottslighet. Mystiken kring CySLiG är tät och de verkar oftast veta lika mycket eller nästan mer om världens hemligheter än vad andra Stora Organisationer gör (Stora megaföretag, Japans och EFs säkerhetstjänster osv). Men sen är ju jag känd för att köra Neotech på skumma sätt också :gremwink:

/Naug, kör neotech på skumma sätt

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag tänker mig nog lite mer traditonella verksamheter som rollpersonerna kan komma i kontakt med då de själva tillhör den amerikansk/italienska maffian. Typ porr, vadslagning, häleri, knarkdistribution osv.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Där har du ju ditt svar. "

Nja, jag vill ju fortfarande veta vilka händelser och utvecklingar man kan härleda till ovan nämnda verksamheter.

PAX

Jordisk Äventyrare
Tullar - helt klart en nyckel till frihet när det gäller smuggling av droger, vapen och annat. Troligen har man tagit kontroll över hamnar och frizoner där mycket varor passerar. Likaså transportföretag som troligen ägs av företag kopplade till maffian.

Polismakten och rättsväsendet - mutas och så har man all information man behöver. Maffian köper sig fri från åtal. Information, huvudvittnen och bevis försvinner lägligt. Maffian har egna advokater. Duktiga. Jämför "Djävulens Advokat".

Mediaföretag - tidningar, radio, tv, softwareföretag. Bra att ta kontroll över.

Banker - svarta pengar blir vita genom transaktioner och uppköp av fonder, obligationer, aktier, fastigheter mm...

Finns säkert mer men det ger väl en fingervisning.

Rekommenderar Tredje Vågen - sevärd film som tar upp ämnet på ett bra sätt och cyniskt liknande Neotechs värld.

Olle Linge

Snigel
Vad som helst. Förutom det som folk redan har sagt finns det inte som hindrar dem från att pyssla med laglig verksamhet OCKSÅ, vilket inte är speciellt ovanligt idag heller.