Som stolt ägare till Monster Manual sitter jag naturligtvis och dreglar över alla mäktiga monster utan att de har någon som helst koppling till kampanjen eller överhuvudtaget är möjliga att skicka mot rollpersoner.
Två av dessa är Solar och Balor. Det första jag tittar på är ofta CR. Jämför sedan de övriga värdena. Tycker nu att det är lite fel i Solar och Balors CR. Antingen bör man höja Solar eller sänka Balor, (eller höja Balor och höja Solar ännu mer )
Solar kan lägga i princip alla besvärjelser som existerar, åde arcane och divine inklusive Wish och Power word kill. En solar bär dessutom på ett +5 Vorpal dancing greatsword, ett oerhört mäktigt vapen, framförallt i händerna på nån med attackerna +35/+30/+25/+20/+15.
Inte för att Balor är klen på nått sätt, tvärtom, men den kan inte på långa vägar mäta sig med en Solar, trots detta har Solar CR 19 och en Balor CR 18.
Två av dessa är Solar och Balor. Det första jag tittar på är ofta CR. Jämför sedan de övriga värdena. Tycker nu att det är lite fel i Solar och Balors CR. Antingen bör man höja Solar eller sänka Balor, (eller höja Balor och höja Solar ännu mer )
Solar kan lägga i princip alla besvärjelser som existerar, åde arcane och divine inklusive Wish och Power word kill. En solar bär dessutom på ett +5 Vorpal dancing greatsword, ett oerhört mäktigt vapen, framförallt i händerna på nån med attackerna +35/+30/+25/+20/+15.
Inte för att Balor är klen på nått sätt, tvärtom, men den kan inte på långa vägar mäta sig med en Solar, trots detta har Solar CR 19 och en Balor CR 18.