Nekromanti Creative Suite 2 (indesign etc) gratis

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är olagligt att använda det om du INTE har licens för att få... använda dem.

Jarl

Hero
Troberg said:
Så man kan ladda ner dem från Adobe men det är olagligt?
Jepp. Adobe är rövhål på det sättet.
Låter ju rövhåligt att fixa så att CS2-kunder kan installera sitt program även när DRM-servrarna är borttagna...

Caligo

Swashbuckler
Men i Sverige är det väl inte olagligt att ladda ner och installera program? Så då är det lagligt men moraliskt förkastligt :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Jarl said:
Troberg said:
Så man kan ladda ner dem från Adobe men det är olagligt?
Jepp. Adobe är rövhål på det sättet.
Låter ju rövhåligt att fixa så att CS2-kunder kan installera sitt program även när DRM-servrarna är borttagna...
Nja, jag ser snarare på det som att alla som gör icke-customprogramvara under en icke-öppen licens är jämförbara med nedre slutstationen på matsmältningssystemet.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Creative Suite 2 (indesign etc) gratis (igen)

Men funkar det då? Som jag förstått måste du fortfarande ha en giltig registreringsnyckel.

krank

Går ondskans ärenden
Re: Creative Suite 2 (indesign etc) gratis (igen)

Dante said:
Men funkar det då? Som jag förstått måste du fortfarande ha en giltig registreringsnyckel.
Nyckeln står i samma tabell som länkarna till programmen.

Jag har testat, och det verkar iaf som att installationsprogrammet till CS2 funkar med angiven nyckel.

EDIT: Photoshop tycks iaf funka. MEN: Man måste packa upp de nerladdade filerna i ordningen som anges i PDF:en. Inte som klant-jag, som körde disc1 först.

Hursomhaver; om detta vore legalt så vore det asbra. InDesign CS2 saknar massor jag gillar, men det är ändå InDesign. Och om InDesign CS2 finns gratis så finns ingen anledning att tvinga sig att använda Scribus. Om nu inte man prioriterar det moraliska i att använda open source framför att använda ett program som underlättar ens process mer.

Jag önskar ibland att jag hade den moraliska fiber som gjort att jag kunnat hålla mig borta från Creative Suite och bara använt typ Gimp och Scribus istället. Men tyvärr, av samma anledning som jag hellre lagar mat på spis än över öppen eld, och hellre spelar TV-spel på konsoller som inte glömmer bort mina sparfiler hux flux (NES/SNES, I'm looking at you). Det funkade kanske innan jag visste hur mycket bättre alternativet var...

krank

Går ondskans ärenden