Nekromanti Cred till de som ska ha det

Kullendorff

Warrior
Satt idag och läste igenom EON 2:ed kapitel med "spelledarhjälp". Efter att ha spellett i över 15 år och med Spelarens Handbok (det är bra att ta med sig egna tärningar till spelmötet) i färskt minne så hade jag INGA som helst förväntningar på detta kapitel.

Men döm om min förvåning när jag faktiskt inser att det är bra. För de lite mer erfarna spelledarna så kanske det inte finns något nytt, men jag rekomenderar ändå att läsa det då det fräschar upp mycket som annars lätt blir slentrian.
Men det är en guldgruva för lite mer oerfarna SL. Det är kul att se att ni på Neo har gjort en sådan upphämtning ifrån Spelarens Handbok (jag har inte ens orkar plöjja igenom boken) som var något av de värsta bottennapp jag någonsin skådat. Vill ni veta hur man ska skriva en manual för spelare med tips och råd - lusläs ett par Players Guide ifrån White Wolf.

Men som sagt, ett gäng cred till de som skrivit kapitlet med "spelledarhjälp" till EON 2:ed, jag tycker mig ana Krille bakom texten men jag är inte säker.

MvH
Kullendorff
*som skäms lite om ovan nämda kapitel även finns med i Spelarens ..:]*

luxor

Veteran
Re: Credden går alltså till allas våran Krille[NT]

.

Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Tribble

Veteran
Jag och mina vänner har också spelat i 15 år. De tyckte bl a att tipsen för just spelarna i spelarnas handbok var kanon. Jag har inte hunnit läsa EON2 ännu för att se vad som finns där, men hos oss ligger nog spelarnas handbok på popularitetsnivån topp 5 av EON-produkterna. Åtminstone när det gäller användandet. Kanske för att vi bara spelat EON i ett par år...

- Snart dags att börja slå på åldringstabellen -