Nekromanti [Crowd Funding] Das Schwarze Auge - på engelska

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Släng in ett Das i början där. Tyskarna själva förkortar det DSA. Kanske blir lättare för de som vill googla spelet.

Bolongo

Herr Doktor
wilper;n179466 said:
Släng in ett Das i början där. Tyskarna själva förkortar det DSA. Kanske blir lättare för de som vill googla spelet.
Det går tyvärr inte att redigera rubriker.

CapnZapp

Myrmidon
Det som intresserar mig är Schwartze Auge's något märkliga system.

Att göra ett helt vanligt färdighetsslag involverar inte mindre än tre T20-slag. Och inte nog med det, du har ett slags pinnar du kan sänka (de tre) resultaten med, så att misslyckade (för höga) tärningsslag ändå lyckas; och antalet sådana pinnar du inte använde berättar hur bra det gick. Delat med tre.

Wha:eek::confused::rolleyes:

Världen däremot är typisk för tidiga rollspel; en öken där, ett orchrike där, pirater check, demonernas rike osv. Forgotten Realms anyone? (Bonuspoäng dock för att "vikingarna" dyrkar en val-gud!)

Bolongo

Herr Doktor
CapnZapp;n179470 said:
Att göra ett helt vanligt färdighetsslag involverar inte mindre än tre T20-slag. Och inte nog med det, du har ett slags pinnar du kan sänka (de tre) resultaten med, så att misslyckade (för höga) tärningsslag ändå lyckas; och antalet sådana pinnar du inte använde berättar hur bra det gick. Delat med tre.
Jag tycker det verkar intressant. Min tolkning/förhoppning är att det inte finns några "helt vanliga" färdighetsslag, det vill säga tärningar man slår av slentrian, utan att man bara plockar fram tärningarna för viktiga saker. Typ som en utmaning i Järn.

Och treslags-grejen verkar inte användas i strid.