I Cthulhu 1920 har rollpersonerna attribut som har värde 2-5 som aldrig förändras efter att man skapat rollpersonen. Färdigheternas värde utgörs av en bas som är det samma som summan av två attribut (kan vara samma två gånger) samt en bonus. Attributen är Physique, Dexterity, Perception, Charisma, Intelligence, Willpower och Education. Bland färdighetern finns Endure (baserad på Phy+Wil), Self Control (baserat på Wil+Wil) och Strength (baserat på Phy + Phy).
Tycker ni att jag ska basera antalet Magic points på attributen, i så fall Intelligence, på färdigheten self Control eller på en kombination av dessa?
Och ska jag på motsvarande sätt basera Hit points direkt på Physique eller på en kombination av Endure och Strength?
Den stora skillnaden ligger framför allt i huruvida man ska kunna öka dessa under spelets gång och i så fall i hur stor grad.
Tycker ni att jag ska basera antalet Magic points på attributen, i så fall Intelligence, på färdigheten self Control eller på en kombination av dessa?
Och ska jag på motsvarande sätt basera Hit points direkt på Physique eller på en kombination av Endure och Strength?
Den stora skillnaden ligger framför allt i huruvida man ska kunna öka dessa under spelets gång och i så fall i hur stor grad.