Nekromanti Cthulhu kampanjer

Hej igen. Jag börjar bli mer och mer besatt av Cthulhu, jag tror att jag missat ett sanity slag någon gång när jag läste dom äventyr jag har till detta underbara spel.

Jag tänkte bara fråga, jag försöker göra en kampanj, men jag kör lite fast emellanåt. Jag försöker komma på enstaka scenarion men jag kommer inte riktigt på vad slutmålet ska vara. Det verkar som att det måste bli en jätte elak kult som tjänar en hemsk great old one eller kanske till och med en outer god (Nyarlathotep är en stor favorit) men jag kommer inte på något stort och hemskt i slutet. Det ska helt klart vara en tjugotalskampanj och det består bara av en rollperson :gremshocked:!

Tanken med kampanjen är egentligen bara att den ska vara en språngbräda till flera roliga deckar scenarion. Men jag hade tänkt att det skulle vara en hemsk kult i bakgrunden som har något i görningen och att rollpersonen på något sätt ska få nys om detta.

Men vad ska egentligen vara den hemska sanningen? Kan inte ni på forumet berätta om roliga kampanjer som ni själva har gjort och berätta vad för skurkar ni har haft. Jag kanske skulle läsa lite om vår världs verkliga historia och hitta inspiration därifrån. Men jag är ganska oerfaren cthuloid så jag skulle uppskatta exempel på egenskapade kampanjer.

Eksem

Champion
Masks of Nyarlathotep SPOILER

Men du var i startgroparna för att köpa Masks of Nyarlathotep va? För det är ju exakt vad du letar efter. Fast jag har svårt att tänka mig att en enda RP skulle överleva den kampanjen. Men du kan ju utgå från den och skala ner den lite.

Nåja, den kampanjen handlar om Nyarlathoteps försök att genom sina olika kulter runt om i världen öppna en port som släpper tillbaka alla de gamla gudarna till världen. Och RP kommer närmare och närmare den ohyggliga sanningen ju djupare de dras in i soppan (det börjar med ett märkligt mord i New York och slutar med ett saboterat raketbygge i Kina, och på vägen hinner man med att besöka England, Egypten, Kenya och Australien och bevittnar allt från överklasskultister i London, till den Svarta Faraon och den äkta Sfinxen i Egypten, Nyarlathoteps barn i Kenya och otroligt mycket mer.)
Kampanjen är dessutom sprängfylld med falska ledtrådar och orelaterade scenarion.

Den är dock jävligt stor och lång, så det måste du vara beredd på. Att bara lämna New York och introduktionskapitlet har tagit mig tre och fyra spelmöten de gånger jag spelat den, och då har jag snabbat på det en del.

Den utgår också lite från verkliga händelser, det är nämligen en solförmörkelse som är nyckeln till att Nyarlathoteps plan går i lås. Flera exempel på hur kampanjens slut kan relateras till världshistorien återfinns också i boken.

Re: Masks of Nyarlathotep SPOILER

Det låter som att jag måste köpa den. Jag har spårat upp den på ett ställe nu där jag ska beställa den. sen har jag också tillgång till kampanjerna Day of The beast och shadows of Yog Sothoth så jag funderar på att köra först Shadows, sedan masks och slutligen Day of the Beast. Men jag känner att jag vill hitta på något eget men att jag inte riktigt kan vår världs historia tillräckligt bra. Jag tror att jag måste gå till stadsbiblioteket och bläddra i lite historie och geografiböcker och skissa lite. Men tack, nu är jag ännu mera sugen på masks och jag tror jag är lite närmare en lösning, jag kanske gör någon skojarplan att Nyarlathotep vill göra något elakt. Men jag är fortfarande väldigt intresserad av vad för hemskheter alla hemska forumsbesökare har hittat på till kampanjstoff i call of cthulhu. Jaja, det kanske löser sig men jag är fortfarande tacksam för kampanjidér till spelet.

ÄNTLIGEN!

Nu så har jag beställt Masks of Nyarlathotep, tillsammans med Unseen Masters och Delta Green. Dom hade dock tyvärr inte Usagi Yojimbo RPG inne (men det hör inte hit). I alla fall så är jag väldigt spänd på vad som står i detta verk då jag har väntat länge på att köpa det. Jag vill se vad det står i den bok som sägs vara världens bästa rollspelskampanj, och det ska bli roligt att se hur länge en enda spelare kan överleva en sådan kampanj.