Nekromanti Cthulhupunk

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,949
Location
Uppsala
GURPS Cthulhupunk är faktiskt en ypperlig produkt, precis som jag ofta konstaterar när jag bläddrar i GURPS böcker. Den har bland annat en av de bättre Lovecraft sammanfattning jag läst.

Men hur mycket brukar folk bryta trenden och tvinga ut sina 20-talsskadade spelare i outforskad mark såsom rymden eller den nära framtidens metropoler?

Har ni några exempel på lyckade scenarier?

Vad bör man trycka på; kultisterna och deras gudar eller monstren själva?

Blir vidundren lika abstrakta när man kan strålpistola dem till döds?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Blir vidundren lika abstrakta när man kan strålpistola dem till döds?
Min erfarenhet när det gäller nutida eller framtida skräck är att största problemet är inte eldkraft, det är tillgången till radios, mobiltelefoni et cetera. Det är svårt att skapa en isolerad känsla som ger skräckstämning om spelarna alltid kan få hjälp genom att ringa in ett fejkat brott för att ha en hög beväpnade poliser på plats.
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Det finns iofs möjligheter att strypa den sortens kommunikation också, även om det komplicerar saker och ting. Det blir ju dessutom också en liten annan sak, när alla kämpar för att komma till radion, just för att den är allas hopp om räddning.. :gremsmile: Och när den sen visar sig vara ur funktion..
 
Top