entomophobiac
Low Prep High Play
GURPS Cthulhupunk är faktiskt en ypperlig produkt, precis som jag ofta konstaterar när jag bläddrar i GURPS böcker. Den har bland annat en av de bättre Lovecraft sammanfattning jag läst.
Men hur mycket brukar folk bryta trenden och tvinga ut sina 20-talsskadade spelare i outforskad mark såsom rymden eller den nära framtidens metropoler?
Har ni några exempel på lyckade scenarier?
Vad bör man trycka på; kultisterna och deras gudar eller monstren själva?
Blir vidundren lika abstrakta när man kan strålpistola dem till döds?
Men hur mycket brukar folk bryta trenden och tvinga ut sina 20-talsskadade spelare i outforskad mark såsom rymden eller den nära framtidens metropoler?
Har ni några exempel på lyckade scenarier?
Vad bör man trycka på; kultisterna och deras gudar eller monstren själva?
Blir vidundren lika abstrakta när man kan strålpistola dem till döds?