Frank_UBBT
Veteran
Det där med hitpoints. Höga hitpoints innebär rollfigurens förmåga att förvandla farliga skador till mindre farliga skador.
15 hp i skada på en lvl 1 fighter kan innebära ett stort fult sår som punkterar lungan och gör honom döende.
Medan samma skada (15 hp) på en lv 18 fighter innebär en skråma som på naturlig väg läker inom loppet av ett dygn.
Dessa förhållanden kör vi med i vår spelgrupp, då de känns mer realistiska.
Men så kommer det sig att en spell som tex 'cure moderate wounds' läker ihop såret och helar lungan på lvl1 fightern och räddar honom från döden, medan samma spell knappt helar skråman på lvl18 fightern.
Eller är det så att lvl1 fightern fälls av en skråma och ligger inför döden, eller som the "tough style", lvl18 fightern får lungan punkterad men skrattar gott och väntar till det läker helt över natten.
Dessa förhållandesätt är lite kluriga. Vad tror ni?
15 hp i skada på en lvl 1 fighter kan innebära ett stort fult sår som punkterar lungan och gör honom döende.
Medan samma skada (15 hp) på en lv 18 fighter innebär en skråma som på naturlig väg läker inom loppet av ett dygn.
Dessa förhållanden kör vi med i vår spelgrupp, då de känns mer realistiska.
Men så kommer det sig att en spell som tex 'cure moderate wounds' läker ihop såret och helar lungan på lvl1 fightern och räddar honom från döden, medan samma spell knappt helar skråman på lvl18 fightern.
Eller är det så att lvl1 fightern fälls av en skråma och ligger inför döden, eller som the "tough style", lvl18 fightern får lungan punkterad men skrattar gott och väntar till det läker helt över natten.
Dessa förhållandesätt är lite kluriga. Vad tror ni?