Nekromanti CyberProgg

Zorbeltuss

Hero
Jag har funderingar på en egen setting, Cyberpunk - punk + svenska progg rörelsen, men jag har lite funderingar, vad har folk för åsikter om en sådan kombination och än viktigare, hur skulle du vilja att ett sådant spel såg ut och hanterades?

/Zorbeltuss

Arfert

Facit
Progg: Alla kan hacka!! Fast det viktiga är ideologin bakom, inte hur bra du är på cyber-prylar. :gremwink: Att vara proffsig ses snett på.

Zorbeltuss

Hero
Arfert said:
Progg: Alla kan hacka!!
Givetvis är inte hacka den enda kunskapen som alla kan men ja, om jag ens fokusrerar på hackande.
Arfert said:
Fast det viktiga är ideologin bakom, inte hur bra du är på cyber-prylar. :gremwink: Att vara proffsig ses snett på.
Definitivt bra grejer, även om denna del nog måste begränsas till CyberProggarna själva.

Tack för det snabba svaret.

/Zorbeltuss

Arfert

Facit
Glömde: fragmenterad rörelse, som bekämpar mest varandra. Och att världen är grå och betongig, inte glassig med neon. Man knarkar, men även sniffa thinner är poppis.

Max Raven

T12-kultist
Inte helt i linje med din idé, men det finns en lite doldis-rörelse med amatör-mikrobiologer som fipplar med att genmanipulera bakterier.

För cyberprogg då:
Glada amatörer, kunskapen finns tillgänglig på nätet bara man vet var man ska leta efter den.

Viss risk för att regeringsmänniskor i massproducerad absorbrustning och tunga gevär sparkar in din dörr efter att de märkt att du fixat hem allt som behövs för att konstruera en gas-spridande drönare. :gremsmile:

Zorbeltuss

Hero
Max Raven said:
Inte helt i linje med din idé, men det finns en lite doldis-rörelse med amatör-mikrobiologer som fipplar med att genmanipulera bakterier.
Om du menar biohackers så känner jag definitivt till dem och jag tror faktiskt de skulle passa finfint.

Max Raven said:
För cyberprogg då:
Glada amatörer, kunskapen finns tillgänglig på nätet bara man vet var man ska leta efter den.
Definitivt. :gremsmile:

Max Raven said:
Viss risk för att regeringsmänniskor i massproducerad absorbrustning och tunga gevär sparkar in din dörr efter att de märkt att du fixat hem allt som behövs för att konstruera en gas-spridande drönare. :gremsmile:
Detta verkar syfta på någon särskild händelse, om det gör det får du gärna länka, annars får du gärna förklara hur du tänker.

/Zorbeltuss

Zorbeltuss

Hero
Arfert said:
Glömde: fragmenterad rörelse, som bekämpar mest varandra. Och att världen är grå och betongig, inte glassig med neon. Man knarkar, men även sniffa thinner är poppis.
Allt passar jättebra, förutom kanske thinner, mest för att jag har svårt att tro att thinner skulle behöva vara samma rusgivande blandning, alltså byta ut det mot något nytt, som implantat-steriliserings vätska eller liknande. :gremsmile:

/Zortbeltuss

Max Raven

T12-kultist
Zorbeltuss said:
Detta verkar syfta på någon särskild händelse, om det gör det får du gärna länka, annars får du gärna förklara hur du tänker.
Anti-terrorist-lagar + lagring av information av vad som söks på internet + smartare sökprogramvara + polis/SÄPO(eller motsvarande) övervakning av misstänkta medborgare. :gremsmile:

och
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zGM8PT1eAvY"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/zGM8PT1eAvY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

:gremwink:

Zorbeltuss

Hero
Ah, typen av händelse går nog definitivt att få med, men man måste nog tvätta bort en del punk känsla och ersätta med proggkänsla för att det ska funka.

/Zorbeltuss

Arfert

Facit
"IB-affär", alltså att det styrande partiet (eller motsvarade) har en egen, parallellt med men skild från, den vanliga rättsapparaten, underrättelsetjänst som registrerar potentiella "samhällsfiender".

Zorbeltuss

Hero
Det här hade jag nästan helt glömt bort, men klart det ska finnas en "IB-affär".

/Zorbeltuss

Arfert

Facit
Zorbeltuss said:
Det här hade jag nästan helt glömt bort, men klart det ska finnas en "IB-affär".

/Zorbeltuss
Stats- och justitieministern får gärna gå på bordell med minderåriga tjejer (?) också. :gremwink: För äkta tidskänsla. Och så ska det finnas porrklubbar a la Chat Noir (ungdomar kan googla).

Zorbeltuss

Hero
Har tänkt lite mer på det här och då specifikt vad man skulle kunna ha för "äventyrare", de jag tänker mig är reporter, fackförenings aktivist och kanske kåkfarare.
Finns det fler och låter dessa vettiga?

/Zorbeltuss

Zorbeltuss

Hero
Det är något jag har tänkt på, men hur gör man äventyr som passar cyberproggaren, hur får man kul att spela en sådan?

/Zorbeltuss