Nekromanti Cyberpunk 3 är på tryck

Storuggla

Champion
Hello Dolly

Kolla previewen. Kolla illustrationerna. Ska hela boken ha dockor sm illustrationer eller är det bara det avsnittet? Har Mike Pondsmith suttit och klätt på actionfigurer för att sedan plåta dem och klippa in i Cyberpunk 3? Verkar lite... wack.

Storuggla, tvekar i Istanbul

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Hello Dolly

Ska hela boken ha dockor sm illustrationer eller är det bara det avsnittet? Har Mike Pondsmith suttit och klätt på actionfigurer för att sedan plåta dem och klippa in i Cyberpunk 3?
Plötsligt verkar fotoillustrationerna i Neotech inte så illa! :gremshocked:

/tobias

Dimfrost

Special Circumstances

Okej, vi har en ny kanditat till titeln "fulaste rollspel någonsin"...

/Dimfrost

thark

Hero
Baserat på vad som står där och vad jag hört om miljön kommer förmodligen CP2020-fantasterna i bekantskapskretsen inte att konvertera eller öht intressera sig så mycket för den nya versionen. (Möjligen köpa boken Bara För Att, bläddra lite och känna sig lurade.)

Men åas, risken är att de skulle ha gjort det med allt annat än väldigt små förändringar, och det hade förmodligen inte tilltalat nya spelare—cyberpunk är inte direkt den hetaste framtidsvisionen just nu.

Håller fö med övriga kommentarer om de hemska "illustrationerna". Vågat att köra på en unik stil, visst, men ska helst vara snyggt också. :)

Saxifrage

Hero
cyberpunk är inte direkt den hetaste framtidsvisionen just nu

Jag håller med! Är inte cyberpunk rätt 90-tal? Det här projektet känns lite unket.

Simon

Swashbuckler

Va den där previewen på riktigt eller? Så fult kan man väl inte göra kommersiella rollspel nuförtiden?

*Tror att det är en internetbluff*

Big Marco

Läskig

Har Mike Pondsmith suttit och klätt på actionfigurer för att sedan plåta dem och klippa in i Cyberpunk 3?

...spännande...

Det känns... nytt. Men inte cyber...

Alltså - jag fick ingen direkt vibb av texten jämfört med hur coolt CP2020 är. Är jag gammal och trött eller har jag rätt?

Storuggla

Champion

"Alltså - jag fick ingen direkt vibb av texten jämfört med hur coolt CP2020 är. Är jag gammal och trött eller har jag rätt?"

Tja, jag ska nog inte yttra mig om din fysiska situation, men jag kan ju bara säga att jag inte fick den där "wow"-känslan som man fick förr. Mest för att CP3 verkar suga, dock.

Storuggla, ful layout också

Saxifrage

Hero

Eller för att cyberpunkens coolhet dog när Billy Idol gjorde sin skiva med samma namn. Jag tycker iaf att cyberpunk känns rätt avsomnat. Fram för hederlig hard-SF.