Nekromanti Cyberspace Nomad

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Denna kvinna är del av en nomadstam som lever i de uråldriga skogarna i Post-Apokalyptiska Skandinavien. Inte mycket av den gamla världen återstår men det stora nätverket med all dess information finns kvar, eller delar av den. I ett fåtal bunkrar och skrymslen fungerar än mäktiga servrar och datorer, drivna av solenergi och andra energikällor.
Stammen äger flera trådlösa tingestar som kopplas till tinningarna och låter dem resa fritt i det som finns kvar av cyberspace. För att skydda dem bättre så har de byggt in dem i masker. Deras klädstil är sparsmakad, de bär endast sandaler och militärbyxor/cargo pants (baserad på uråldriga modeller från förr) tillverkade av hampa. Det finns ingen skillnad mellan männen och kvinnorna vad gäller klädstil. Jag gjorde henne alltså inte topless bara för att. Något jag själv blir väldigt trött på när man i flertalet fantasy och sci-fi illustrationer ser kvinnor som är omotiverat lättklädda när deras manliga motsvarighet bär helpansar eller dylikt.

I vilket fall, liten bild jag gjort i Corel Painter. Gillar nog teckningen i sig själv mer än skuggningen/färgläggningen men man blir ju bättre med övning.
 

Attachments

Top