Nekromanti Cybertech

Akan

Veteran
Funderade på hur polis och likanade hanterar cyberutrustade personer i N2:s värld.
De har ju naturligtvis någon form av scanner som kan upptäcka och kanske identifiera olika implantat men vad gör de om de upptäcker något. Låt säga att en person blir häktad för något brott och polisen upptäcker att personen har något för dem negativt implantat inopererat. Tex en verktygshand eller liknande. Vad gör polisen då. De kan knappast operera bort alla implantat de hittar eller går de att avaktivera utifrån. Hur??

Akan tänkte...

Big Marco

Läskig
Jag brukar köra med att polisen tar bort styrchipsen eller på annat sätt blockerar cybertechen, genom att lägga om en EMP-säck runt cybertechen eller liknande.

-Marco Behrmann

smaffy

Hero
"..jasså? ni har cybertech?"
"ehh.. altså.."
"jojjomänsan! jag tror jag är rädd att jag får koppla ur det!"
"men.. jag har ingen cybertech?!"
"livsuppehållande cyber-hjärta, tyrell pump-your-blood ser jag här på scannern.."
"men för helvete..!?"
till annan polis: "kör in han och rippa skiten.."

mycket tuffare så.. eller hur? man får juh i alla fall bort cyborger ur gruppen på ett snabbt och fint sätt..

dessutom är det tuffare med biomod's å så.. ingen jävel som har någotsånär mycket bakom skallbenet opererar juh in nått under huden!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Foggmock

Myrmidon
som jag tolkar det finns det väl mest poliser som kallas Cyber-rotlar som slår mot Ripperdocs, folk som säljer och handhar olaglig/rippad cybertech. däremot lär de(snutarna) väl knappast rippa nåns hjärta ifall det är lagligt importerat. vore skillnad ifall det var 'tyrell pump-the-drugs-direct-into-your-veins'-hjärta med drogdepåer som doserar och fördelar drogen som fylls på i en kapsel, och ger ut den på tider man normalt får abstinens, men ifall det tar död på killen rippar de det sällan. (som jag tolkat det, olaga cybertechinnehav straffas väl inte med döden, han lär väl få saftiga böter, och kanske en mjuk'rippning' där han får ett äkta hjärta odalat av hans stamceller igen.)
däremot lär de väl, som Marco säger, deaktivera cybertech som skulle kunna användas för att rymma, typ verktygshänder eller underarmsrevolvrar. och är cybertechen typ B eller C eller R så brukar de inte göra ngt åt det. däremot X-cybertech (dvs intern bomb och sånt) lär de väl rippa eller avaktivera direkt.

Jag vet att jag har rätt!

ripperdoc

Myrmidon
Man kan tänka sig att kvalitativ cybertech har funktioner för att blockera implantatet via den medföljande fjärrkontrollen (som då blir en nyckel som polisen kan lägga beslag på). För att det skall fungera måste dock polisen lita på cybertechtillverkaren.
I vilket fall har all cybertech en fjärkontroll, vilket innebär att den skall kunna identiferas m.h.a. radiosignaler (verkar vara en strålningsrisk förvisso :)).
Olaglig cybertech saknar ju den möjligheten att identifieras till den unika fjärrkontrollen.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

G

Guest

Guest
:Cþ

dom avaktiverar juh helt klart alla implantat dom hittar. sedan så letar dom upp strömkällan å sågar up han som har kybertech å tar ut aggregatet/generatorn. å vips så e kybertechen avaktiverad. lite tycket för dom puckona som har endoskellet å muskelservon men bra för polisen. dom lär juh inte behöva oroa sig för rymmning iaf. men om någon åker in i fängelse så lär dom juh såga bort alla implantat. å så får man kvittera ut dom igen när man slipper ur finkan... kanske... om man har tur... å dom är lagliga...
ett annat sätt att avaktivera all kybertech är att sticka in en ganska vass kniv under huden å sedan dra upp den och hoppas på att en DNC kabel följer med. om det gör det så är det bara att dra i den... om det inte följer med en DNC kabel mså prövar man bara på ett annat ställe. det bästa med metoden är att man inte behöver en massa kybertechscanners å löjligheter... fast poliserna använder den nog bara i fält... kanske...
dom ända sätten att avaktiver det utifrån som jag kan komma på är EMP å fysiskt våld...

Mvh h[-å]

Nalle med AK4

Swordsman
Kanske man kan köra med Goldeneye-tekniken?
En kärnvapensmäll och poff, all cybertech kortsluts
(med massa flygande gnistor, det är coolt).
Iof skulle det bli dyrt och smälla av kärnvapen
varje gång en cyborg är "busted".
Men någon liknande teknik,
som antagligen gör jääävligt ont.
Nalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"

Akan

Veteran
Om man kan stänga av cybertech med fjärrkontroll borde man kunna tillverka en egen till att slå ut cyberförstärkta personer med (insatsstyrkor eller liknande).
Skulle klart kräva en del kunnande i elektronik/cybertech m.m.

Akan

suicidesmurf

Veteran
hacka cybertech

för att inte snacka om hur duktig man måste vara på hacking och samband...

men det är en JÄKLIGT tuff idé

när det gäller att stänga av cybertech under lugna förhållanden (häktet) räcker det nog med en implantationsscanner (25kg, 5000 ecu enligt hardware)

Deminus

Veteran
De aktivera interna kropps bomber?
Nä nä inte alls, då polisen hittar någon med en intern kropps bomb så fixar dom en fångs transport åt honom + några kraftigt kriminella (ja även mycket troligt några personer dom vet är skyldiga men kan inte bevisa det)

Sedan vid något lämpligt ställe så råkar någon sända fjärkontrols signalerna till kropps bomben och efter det behöver man bara beklaga sig vid press konferensen att styrkan inte har tillräcklig budjet för att kunna köpa in dom där nya cyber scanner man har begärt dom senaste åren.

ripperdoc

Myrmidon
Tja, det har egentligen bara att göra med att kunna identifiera sig mot cybertechen. Dessa radiosignaler lär vara kraftigt krypterade (vad kan de ha i Neotech? 262144 bitars RSA-krypto?).
Det kan använda samma system som IFF-signaler, även dessa extremt kraftigt krypterade. Jag skulle säga att det aldrig är värt besväret att försöka knäcka eller gå runt dessa krypton bara för att få styra den ev. cybertech som har funktionen. Tyvärr.

Men jag erkänner, det är en fräck idé.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

smaffy

Hero
tyket!

tjoo..
spränga brottslingar.. det var juh en bra ide!!

smaffy

Hero
Re: :Cþ

"ehh.. jag ska bara deaktivera ditt ceribralinterface.."
"va?!!"
[znuten tar siket med sin colt manhunter mot skallen på cyborghelvetet och trycker av.]
<< PANG!! >>
"deaktiverad.. muhahaha!"

- deaktivering genom fysiskt våld. helt enl. §12456457123.2145346

Deminus

Veteran
Med andra ord så får man helt enkelt bryta sig in där personen förvarar sina cyber fjärrkontroller (på vardags rums bordet mellan tv- och simstim- kontrollerna)
Mera paranoia personer förvarar dom nog i bank valv.

- Inbrott i bankvalv 14 !! Är det inte dör kronjuvelerna finns?
- jo men enligt personal på plats så är det bara ett intill liggande fack som har öppnats och enligt listorna så ska det bara vara några gamla fjärrkontroller i den.
- Så mycket trubbel för några fjärrkontroller, måste vara några mycket korkade tjuvar.

Ett alternativ borde vara att hacka sig in i företaget som installerade och skapade cybertechen då dom borde ha register på krypterings koden.

Och om dom har det kan polisen få tillgång på sådana koder?