Nekromanti Då tycker jag att man kan starta en egen tråd

Phelan

Hero
Då tycker jag att man kan starta en egen tråd

Jag var under uppfattningen att, OT-forum eller ej, så skulle politik inte diskuteras på rollspel.nu. Av annan moderators kommentar ovan så inser jag att det visst är ok att framföra politiska åsikter här? Samtidigt sägs i ingressen till OT-forumet att rollspel.nu:s allmänna regler fortfarande gäller. Det vore kanske på sin plats att klarlägga vilka regler som gäller resp inte gäller för OT-forumet? "Inte diskutera brandfarliga ämnen" som det står är ju rätt luddigt. Det ska kanske vara lite humoristiskt men ger ingen bra ledning till vad som gäller.

Nu kanske hela det här mer hör hemma under rollspel.nu-forumet och inte OT-forumet, men i så fall får du saxa ut det och flytta det.

Just vad gäller den här tråden så tycker jag, som sagt, att Vulfs första inlägg, genom den inkluderade dikten, blir rätt politiskt provokativ. Att Troberg svarar burdust är också olyckligt, men jag tycker att här har Vulf själv öppnat dörren för en motreaktion genom sättet han utformar första inlägget på.

Man kan ju också säga att det är mitt, och eventuellt andras, eget problem om man tar illa upp av Vulfs inlägg och inte Vulfs fel. Vad jag egentligen vill komma till är att jag tror inte det är särskilt bra för forumet att öppna upp för politiska diskussioner överhuvudtaget, det kan skötas på andra platser.

(Kan för övrigt säga att annars tycker jag OT-forumet har funkat väldigt bra hittills och haft många bra och roliga inlägg.)

Mvh / Phelan

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vad är inte politik?

Jag var under uppfattningen att, OT-forum eller ej, så skulle politik inte diskuteras på rollspel.nu. Av annan moderators kommentar ovan så inser jag att det visst är ok att framföra politiska åsikter här?
Problemet är att allting är politik. Tråden om Nogger Black och 88:an till exempel var klart politiskt eftersom den kritiserade en statlig stiftelse/institution eller vad fan de nu var för något. Den ledde däremot inte till någon infekterad debatt eftersom alla var överens. Jag är övertygad om att Vulf inte trodde att hans trådstart skulle vålla några problem, och när jag först läste den kändes det inte som ett politiskt inlägg.

/tobias, som vill avskaffa monarkin och sedan rösta på kungen som president!