Nekromanti Dålig kvalite?

Belgarth

Swordsman
Är det dålig kvalite på EON Modulerna eller bara vi som behandlar dom dåligt?
för att många sidor som finns i modulerna börjar lossna
specielt dom första och sista sidorna. Neogames skärpning!

DEATH

Veteran
Jag har haft min EON2 bok sedan dagen den kom ut och mina sidor var inte lossnat ...
Och ingen i dom andra modulerna heller ...
Så du kanske måste vara mer försiktig med dina böcker.

:)

DEATH

Veteran
Jag har haft min EON2 bok sedan dagen den kom ut och mina sidor har inte lossnat ...
Och ingen i dom andra modulerna heller ...
Så du kanske måste vara mer försiktig med dina böcker.

:)

Perenna

Swordsman
Jag har minst 26 Neo-moduler, och inte en enda har lösa blad. Inte ens antydningar till lösa blad... ...fast så behandlar jag dem kanske lite väl bra :gremwink:

Flash Back

Warrior
Tips

Från början hade jag också sönder några moduler. Min uppfattning är att man ska ta det lugnt med böckerna i början, eftersom de då är väldigt stela i limningen och lätt kan lossna. Börja med att öppna boken på några ställen och släta ut. På så vis blir limningen mer tålig och flexibel, och du kan bläddra hur mycket du vill.

För att skydda böckerna mer kan du också slå in dem i självhäftande plast. De blir snyggare, och du slipper kantstötta hörn.

Kitzune

Swashbuckler
Re: Snorbra !

"För att skydda böckerna mer kan du också slå in dem i
självhäftande plast. De blir snyggare, och du slipper
kantstötta hörn."

Måste påpeka att det där var ett utomordentligt tips.
*kilar till butiken för att skaffa plast*

/Alexander Gyhlesten

Emil

Hero
<i>Jag har minst 26 Neo-moduler, och inte en enda har lösa blad. Inte ens antydningar till lösa blad... ...fast så behandlar jag dem kanske lite väl bra ;)</i>

26? Hmm, då har du nog fler än vad jag har ;(

Jaja, jag har åtminstone allt till Eon och det mesta till Neotech. Den enda av mina moduler som börjat gå sönder är Mundanamodulen och det är inte särskilt omfattande skador på den boken heller.

/Emil

Perenna

Swordsman
Minst 26 stycken, men då har jag räknat in dubbla exemplar av Eon 1 (tredubbla om vi räknar in Deluxe-utgåvan), samt alla gamla Neotech 1-prylar...

Targon

Hero
Bokvård.

Kan inte hålla med om att Eons alster skulle vara dåligt limmade. Det finns något som heter bokvård. Dessutom ska man ju inte öppna en nyinköpt bok hur som helst. Om vissa sidor används mer än andra, kopiera dem och sätt dem i en pärm för extremt viktiga Eon-prylar. Den som kan skänka alla sina Eon-moduler till sina framtida rollspelsintresserade barnbarn vinner!

Emil

Hero
Äsch, jag får väl skaffa Avalanche och en extra Eon 1 så att jag kommer upp i dina siffror...

Räknar du med gamla Vikingböcker?

/Emil

Emil

Hero
Re: Bokvård.

Håller med dig! Den enda av mina Neogamesböcker som visar tecken på att gå sönder är min N2-bok och den har jag verkligen misshandlat (den låg uppslagen med andra böcker ovanpå långa stunder under förra sommaren).

/Emil

Watchman

Warrior
" ...fast så behandlar jag dem kanske lite väl bra :gremwink: "

Man kan inte bahandla saker för bra.

Aralion

Veteran
*Håller med om* [Dålig kvalite?]

Min mundana och Monster och Varelser är i urdåligt skick... dom faller nästan isär... men det kan juh vara att dom används flitigt och man slänger med dom (billigt talat)