Nekromanti Dålig stämmning

ReeDeeM

Veteran
Är det bara jag eller är stämmningen lite dålig här på forumet? Har inte varit med så aktiv här på forumet sedans det gamla forumet, och vill påstå att stämmningen var mycket bättre på den tiden.

Det verkar som folk irriterar sig på varandra, trådar låses eller flyttas. Varför ska trådar låsas över huvudtaget?
Varför ska en liten minoritet (de som kan låsa trådar) bestämma vad resten av personerna på forumet ska få prata om och inte? Finns det intresse av en tråd diskuteras den, om inte så dör den ut av sig själv. Så en enkelt är det.

/ReeDeeM

WolmerX

Warrior
MM stämmer. Jag håller med om att stämningen har inte är vad den har varit.

Varför ska trådar låsas över huvudtaget?
För att de innehåller personangrepp och sånt.

Varför ska en liten minoritet (de som kan låsa trådar) bestämma vad resten av personerna på forumet ska få prata om och inte?
Men hur ofta låser de trådarna egentligen? Det är inte precis någon terror de bedriver.

Ibland är jag trött!

Ezping Orm

Hero
Jag håller med dig. Stämmningen har blivit sämre den senaste tiden.. och det känns även som att diskussionerna allt för ofta handlar om samma saker.

Ezping Orm

Johan K

Gammal & dryg
Kanske det är, men jag fått förmig att det är mer folk på det här forumet än var det på det gammla.
Men man kan ju alltid hoppas att det ordnar sig och att folk skärper sig.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Ögat

Hero
Och folk har en tendens att aldrig söka i arkivet
det tycker jag är förlåtligt (ehh, att jag själv har gjort så ett flertal gånger har aaabsoluuuut inget med min vidsynthet att göra =] )
Däremot tycker jag det är fruktansvärt irriterande när folk verkar svara utan att ens läsa igenom den diskussion som leder fram till det senaste meddelandet, eller kanske inte ens hela meddelandet de svarar på. På så vis blir det fruktansvärt många meddelanden på rad om i princip samma sak.

Dessutom kanske det är så att den genomsnittlige forummänniskan blivit otrevligare (på grund av vädret törhända?) ...

// olav - _alltid_ lika trevlig (yeah right)

Azagthoth

Myrmidon
Det verkar som folk irriterar sig på varandra, trådar låses eller flyttas. Varför ska trådar låsas över huvudtaget?
Varför ska en liten minoritet (de som kan låsa trådar) bestämma vad resten av personerna på forumet ska få prata om och inte? Finns det intresse av en tråd diskuteras den, om inte så dör den ut av sig själv. Så en enkelt är det.

Att trådar låses och flyttas beror i de flesta fall på att användare börjar diskutera saker som inte har med rollspel att göra. Flyttas gör de när ett inlägg uppenbarligen hör hemma på ett annat forum, om någon börjar diskutera Drakar och Demoner i Eon-forumet tex. Låsning är inte så vanligt som vissa användare tror, och jag tycker personligen att många låsningar inte är nödvändiga, då de, som du mycket riktigt säger, har en tendens att självdö. Ibland håller sig dessa trådar vid liv, och börjar de helt spåra ur så är det inte omöjligt att någon moderator/administratör låser tråden.

Varför sker nu detta? Därför att forumen växer så det knakar. Det förra systemet hade ca 400 registrerade användare, och långt ifrån alla dessa var aktiva. I detta system har siffran växt till över 1500, då ökar givetvis belastningen på systemet. För att inte systemet skall överbelastas helt och hållet så måste vi tyvärr se till att inga diskussioner springer iväg och börjar handla om "oväsentliga" saker.

Alla användare uppmanas läsa i FAQn och reglerna för forumen, de finns i menyn uppe till höger. Klipper en snutt ur reglerna:

Alla inlägg ska även följa ämnet som diskuteras i forumet, och det ska diskuteras i det mest passande forumet.

Om "alla" skulle bryta mot den regeln skulle servern inte klara av att tillhandahålla forumen, vilket ju vore synd.

/Azagthoth