Nekromanti Döda varelser

När jag spelar är jag en lite magiker och som magiker kan man kontrolera flera olika elementvarelser/demoner. Då har jag en lite fråga om Nekrotropi, borde man int kunna framställa eller väcka upp sklet & andra döda varelser. Iallafall borde man kunna att konrolera dom precis som man kan konrolera alamentvarelser.
Detta borde igentligen vara en välldigt enkel sak om den skulle finnas eftersom döda varelser ofta inte har så mycket i huvudet och därför bör det vara enklare att konrolera dom.

Ögat

Hero
Då har jag en lite fråga om Nekrotropi, borde man int kunna framställa eller väcka upp sklet & andra döda varelser

Svar negativt. Det är med hjälp av ondskefull alkemi som man gör sådana nidingsdåd.

Men då borde man iallafall kunna kontrolera ett skelett och det är inte med Alkemi utan med Sermoni
som man framställer ett skelett.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hafgrim_stålnäve on 2001-02-02 20:24.</EM></FONT></P>

SirDr

Veteran
ingår det inte i ceremonin att kunna kontrollera det??
kan tänka att ägaren till skellettet är lite ivägen om du nu vill försöka.(inte den döde som avses.. utan den som frammanade det!)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Ögat

Hero
det är inte med Alkemi utan med Sermoni som man framställer ett skelett.
?
Anledningen till att jag tog mig tid att besvara frågan var att jag trodde du verkligen var ute efter svaret. Så här står det i varje fall i mina moduler.

Sid MM-68, Kapitel Alkemi:
Nekromatisk Reanimation (1+)
Denna alkemiska process används för att animera ett lik eller kadaver. [...] exempel på vandöda är vandrande skelett, zombi, ghul [...]

Angående ceremonier så finns det en viss chans att det finns någon kult som kan väcka vandöda i ReGK - jag har inte modulen framför mig och kan inte kontrollera - men jag tror inte att det finns någon sådan.

Kontrollera vandöd går utmärkt att göra med magi, då med effekten Befalla vandöd (Nekrotropi 1+, beröring, temporär).

// olav

I många religioner kan man kontrollera vandöda men själva effekten är alkemisk. Snart kommer modulen om demoner och vandöda ut och då ska mina stackars spelare bada i levande lik och själaätande demoner. MUHAHAHA!!!!!!!!!

"I begynnelsen skapade människan Gud"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by silversurfan on 2001-02-04 21:13.</EM></FONT></P>