Nekromanti Döden, det stora och underbara mysteriet.

eoz

Veteran
Joined
28 Jul 2003
Messages
49
Location
Umeå
Okej. Här kommer ett nytt inlägg med två frågor. Hur ofta borde karaktärer dö, och sedan en att bita i. Vad tusan händer efter döden. Det hela är väl en dröm? Eller står det inte så i legender och hemligheter? Vad händer då om en del av en dröm dör? Försvinner den inte bara? Vad tusan är det?
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Vad skriver människan egentligen? ;)

Hur ofta borde karaktärer dö

Ja, du...en gång/livstid tycker jag är ganska lagom. Är man död så är man ju, och det blir lätt lite fånigt om man ska dö flera gånger om. :gremtongue:
Annars ska väl karaktärer dö när deras spelare gör något tillräckligt korkat, eller misslyckas något helt ofantligt. Det känns lite elakt att döda en karaktär bara för att (spelledaren tycker att) den har varit med för länge. De karaktärerna som får vara med så länge är oftast de som man tycker bäst om...

Eller står det inte så i legender och hemligheter?

Inte den blekaste. På inrådan från min spelledare har jag låtit bli att läsa Legender och Hemligheter, och jag är med största sannolikhet inte ensam. Du kanske ska varna innan du skriver saker som är tagna där ur?
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Jah håller med de andra, en gång per livstid räker att dö.
Men det beror ju på, rpn kankse är ett helgon eller liknande så man vet ju aldrig vad som händer.

Som den där tiraken Thaar i Tirak modulen.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Vad skriver människan egentligen? ;)

Annars ska väl karaktärer dö när deras spelare gör något tillräckligt korkat, eller misslyckas något helt ofantligt. Det känns lite elakt att döda en karaktär bara för att (spelledaren tycker att) den har varit med för länge. De karaktärerna som får vara med så länge är oftast de som man tycker bäst om...
Du glömde en sak.

När det är dramaturgiskt rätt att dö. Hjälten dör inte av inflammation från en sticka i fingret två dagar efter att han gett sig av på sin stora Quest, utan offrar sig heroiskt för att rädda prinsessan precis efter de bekänt sin kärlek till varandra. Dramaturgisk immunitet således. :gremwink:

Sen är det ju helt upp till SL att dela ut och dra in sådan immunitet. Med fördel utan att upplysa spelarna om så sker. :gremlaugh:

/Joel
 
Top