God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,532
Dödspokalypse västern 22k
Det är år 22098 och det har varit staplade apokalypsen sedan kort efter vår tid. Så saker har bara blivit skummare och skummare efter Draculaapokalypsen, kärnvapenapokalypsen, istidsapokalypsen, alienapokalypsen.... Och några till. Men nu är allt lugnt igen, inga stora hot finns kvar och världen är ett enorm vilda västern liknande ödeland med rester av ingen vet vad överallt. I den världen är spelarkaraktärerna kringresande äventyrare och prisjägare som försöker hjälpa småbyarna och sammtidigt tjäna en hacka.
Alla karaktärer har en rad Grundegenskaper: Dessa är: Smart, Snabb, Cool, Teknologisk, Tursam, Snygg, Empatisk och Rörlig.
Smart - Används för att kunna eller lista ut saker.
Snabb - Används för att skjuta folk och ducka.
Cool - Används för att imponera, övertala och hålla dig lugn.
Teknologisk - Används för att använda teknologi du hittar i ödelandet.
Tursam - Hur mycket tur du har. Rullas för att överleva.
Snygg - Används för att förföra eller distrahera.
Empatisk - Används för att förstå andra eller tolka ledtrådar.
Rörlig - Hur snabbt du springer och hur långt du hoppad.
Alla Grundegenskaper är rankade mellan 2 och 10 och börjar på 2. Varje karaktär rullar. 9d10 och får resultatet mängd poäng att fördela mellan Grundegenskaper.
Varje karaktär väljer sedan en Roll. Karaktärens Roll ger henne en lista med 10 Färdigheter och en eller flera Specialförmågor och Svagheter. Varje karaktär får sedan 40 poäng att spendera på sina färdigheter som är rankade från 0 till 10 och börjar på 0.
För att göra något rullar en karaktär 1d10 + Värdet på hennes Grundegenskap + Värdet på en relevant Färdighet mot ett Målnummer som är 10 som lägst. Är karaktärens Färdighet + Grundegenskap så hög att hon inte kan misslyckas lyckas hon automatiskt. D10:an exploderar vid rullningar.
I strid rullar man som vanligt. Initiativ bestäms av en rullning av Grundegenskapen Snabb + Färdigheten Dödssinne (notera att alla roller inte har tillgång till den här Färdigheten). Sedan rullar anfallaren Snabb + en Vapenfärdighet + Eventuella andra bonusar mot försvararens Rörlig + Undvika + Eventuella andra bonusar för att undvika att bli träffad. Blir försvararen träffad rullar hon sin Tursam + Eventuellt färdigheten Tuff + Hennes Rustnings värde mot vapnets skadevärde + så mycket anfallaren rullade över försvararen för att träffa henne. Misslyckas hon så är hon ur striden. Om någon sedan gör något för att döda henne dör hon. Alla är okej igen när striden är över.
Rollerna
Det här är lite vanliga typer av äventyrare i dödspocalypsen. Det kan så klart finnas andra typer av äventyrare också, du kan designa dem med din spelledare om ni vill.
Revolverman
Specialförmåga: Döda med ditt hjärta - Revolvermanen har +5 till sitt initiativ i strid.
Färdigheter: Dödssinne, Undvika, Revolvrar, Knivar, Rida Cyborghäst, Spåra, Överleva i ödemarken, Tuff, Hota med våld och Förföra med giftig maskulinitet.
Halv-Dracula
Specialförmåga: Dumma Dracula Trick: Du är inte en riktig Dracula men du kan några konster. Du kan förvandla dig till en fladdermus och flyga, du är osynlig för speglar och teknologi och dina tänder gör skada som en kniv.
Färdigheter: Dödssinne, Undvika, Kontrollera oskulder, Smyga, Svärd, Förföra, Identifiera det övernaturliga, Akrobatik, Låtsas vara människa eller vampyr och Köra techno-droska (andra kallar dem en "bil").
Sex-Strängars Samurai
Specialförmåga: Rockerboy - När du rockar ut kan du få hela grupper av människor att göra exakt vad du säger. För varje 5 du rullar på en Rocka ut rullning följer 10 personer som kan höra dig med rakt ner i helvetet.
Färdigheter: Rocka ut, Läsa av folk, Hota, Muta, Köra bil, Svärd, Förföra, Leda marxistiska revolutioner, Skaffa information och Inte bli påverkad av gift.
Neo-Amazon
Specialförmåga: Superstark: Neo-Amazonen kan lyfta' nästan vad som helst. Allting utom slott och kryssningsfartyg.
Färdigheter: Dödssinne, Tuff, Revolvrar, Svärd, Överleva i ödemarken, Kommunicera med djur, Kidnappa, Köra bil, Låta övertygande genom att tala i gåtor och reparera fordon.
Människo-veterinär
Specialförmåga: Bensåg - Om någon blivit utslagen ur en strid kan du få tillbaks dem i striden, så länge de inte är döda.
Färdigheter: Doktor grejer, Hota med tortyr, Tortyr, Knivar, Skaffa information, Förgifta, Smyga, Dyrka lås, Köra ambulans (bil) och Identifiera det övernaturliga.
Tonårs Zombie
Specialförmåga: Släpp in mig - Första gången någon dör kan du bita dem och sprida din sjukdom till dem. De förlorar sin specialförmåga och får den här istället. Men de lever igen! Typ. Fungerar bara en gång per person.
Färdigheter: Tuff, Gnälla på någon tills de ger dig grejer, Knivar, Svärd, Köra bil, Ljuga, Imponera genom att låtsas vara cool, Datorer, Äta saker som inte är mat och Inte bli påverkad av gift.
Idiotisk djurmutant
Specialförmåga: Den idiotiska Djurmutanten vill bara inte dö! - +5 till Tursam för att överleva.
Färdigheter: Tuff, Undvika, Överleva i ödelandet, Äta saker som egentligen inte är mat, Lukta sig till barn, Svärd, Klättra på allt, Inte bli påverkad av gift, Få folk att tycka att du är söt och inte en kannibal och Förföra.
Biker Lich
Specialförmågor: Skelett med bikerjacka - Karaktären har automatiskt Rustningsvärde 3. Dödsmagi - Karaktären kam skjuta dödsblixtar som har skadevärde 3.
Svagheter: Hatad och Jagad - Som ett Biker Lich litar ingen normal eller god invånare i ödelandet på dig. Du har också ett fiendegäng som är ute efter dig.
Färdigheter: Köra motorcykel, Identifiera det övernaturliga, Revolver, Skrämmas med att du är en Biker OCH en odöd trollkarl, Tech, Ignorera alla fysiska behov, Leda ett gäng, Prata med monster, Använda dina ben som improviserade verktyg och arkitektur.
Varulv Golddigger
Specialförmågor: Månen, MÅNEN!!! Du kan förvandla dig fram och tillbaks till en monstervarg. Som en monstervarg gör dina tänder skada som ett svärd och du har rustningsvärde 2. Du förvandlas dock alltid och tappar kontrollen över dig själv, förvandlas och löper amok om du har sex.
Färdigheter: Förföra, Imponera med ditt utseende, Förhöra eller förhandla med löften om sex, Dödssinne, Undvika, Svärd & Tänder, Spåra, Överleva i ödelandet, Förklädnader och Akrobatik.
Startutrustning
(Coolare utrustning måste hittas i spel).
Start karaktärer har 200 öl (valutan är öl och toapapper. En rulle toapapper är värd 100 öl) att spendera.
Närstridsvapen: Saker att mörda dina fiender med på en budget.
Kniv (alla små närstridsvapen är en kniv. Inte bara knivar.) - 50 öl. Skadevärde: 3
Svärd (Alla stora närstridsvapen är ett svärd. Inte bara svärd) - 125 öl. Skadevärde: 5
Skjutvapen:
Revolver - 125 öl. Skadevärde: 15. De mäktigaste av vapen, var och en av dem har ett namn.
En kula - 25 öl.
Båge - 100 öl. Skadevärde 3
Rustningar:
Brynja: 50 öl - Rustningsvärde 2
Plastisteel rustning: 100 öl - Rustningsvärde 3
Skyddsmantel: 150 öl - Rustningsvärde 4
Fordon:
Bil (Alla fordon är bilar, inte bara bilar. En motorcykel är också en bil): Att ha en bil kostar 50 öl. De rör sig 20 per runda med en förare.
Cyborghäst: Kostar 75 öl. De rör sig 20 per runda och är intelligenta så de kan agera självständigt men är 100% lojala till sin ägare.
Prylar:
Parasit mun: 25 öl - Du har en vidrig mun någonstans på din kropp som kan ge dig råd och kan äta spöken. Detta gör att du kan anfalla spöken och andra andar.
Rad- mätare: 20 öl - mäter strålning.
Heligt krucifix: 5 öl - Börjar brinna om en Dracula är i närheten.
Det är år 22098 och det har varit staplade apokalypsen sedan kort efter vår tid. Så saker har bara blivit skummare och skummare efter Draculaapokalypsen, kärnvapenapokalypsen, istidsapokalypsen, alienapokalypsen.... Och några till. Men nu är allt lugnt igen, inga stora hot finns kvar och världen är ett enorm vilda västern liknande ödeland med rester av ingen vet vad överallt. I den världen är spelarkaraktärerna kringresande äventyrare och prisjägare som försöker hjälpa småbyarna och sammtidigt tjäna en hacka.
Alla karaktärer har en rad Grundegenskaper: Dessa är: Smart, Snabb, Cool, Teknologisk, Tursam, Snygg, Empatisk och Rörlig.
Smart - Används för att kunna eller lista ut saker.
Snabb - Används för att skjuta folk och ducka.
Cool - Används för att imponera, övertala och hålla dig lugn.
Teknologisk - Används för att använda teknologi du hittar i ödelandet.
Tursam - Hur mycket tur du har. Rullas för att överleva.
Snygg - Används för att förföra eller distrahera.
Empatisk - Används för att förstå andra eller tolka ledtrådar.
Rörlig - Hur snabbt du springer och hur långt du hoppad.
Alla Grundegenskaper är rankade mellan 2 och 10 och börjar på 2. Varje karaktär rullar. 9d10 och får resultatet mängd poäng att fördela mellan Grundegenskaper.
Varje karaktär väljer sedan en Roll. Karaktärens Roll ger henne en lista med 10 Färdigheter och en eller flera Specialförmågor och Svagheter. Varje karaktär får sedan 40 poäng att spendera på sina färdigheter som är rankade från 0 till 10 och börjar på 0.
För att göra något rullar en karaktär 1d10 + Värdet på hennes Grundegenskap + Värdet på en relevant Färdighet mot ett Målnummer som är 10 som lägst. Är karaktärens Färdighet + Grundegenskap så hög att hon inte kan misslyckas lyckas hon automatiskt. D10:an exploderar vid rullningar.
I strid rullar man som vanligt. Initiativ bestäms av en rullning av Grundegenskapen Snabb + Färdigheten Dödssinne (notera att alla roller inte har tillgång till den här Färdigheten). Sedan rullar anfallaren Snabb + en Vapenfärdighet + Eventuella andra bonusar mot försvararens Rörlig + Undvika + Eventuella andra bonusar för att undvika att bli träffad. Blir försvararen träffad rullar hon sin Tursam + Eventuellt färdigheten Tuff + Hennes Rustnings värde mot vapnets skadevärde + så mycket anfallaren rullade över försvararen för att träffa henne. Misslyckas hon så är hon ur striden. Om någon sedan gör något för att döda henne dör hon. Alla är okej igen när striden är över.
Rollerna
Det här är lite vanliga typer av äventyrare i dödspocalypsen. Det kan så klart finnas andra typer av äventyrare också, du kan designa dem med din spelledare om ni vill.
Revolverman
Specialförmåga: Döda med ditt hjärta - Revolvermanen har +5 till sitt initiativ i strid.
Färdigheter: Dödssinne, Undvika, Revolvrar, Knivar, Rida Cyborghäst, Spåra, Överleva i ödemarken, Tuff, Hota med våld och Förföra med giftig maskulinitet.
Halv-Dracula
Specialförmåga: Dumma Dracula Trick: Du är inte en riktig Dracula men du kan några konster. Du kan förvandla dig till en fladdermus och flyga, du är osynlig för speglar och teknologi och dina tänder gör skada som en kniv.
Färdigheter: Dödssinne, Undvika, Kontrollera oskulder, Smyga, Svärd, Förföra, Identifiera det övernaturliga, Akrobatik, Låtsas vara människa eller vampyr och Köra techno-droska (andra kallar dem en "bil").
Sex-Strängars Samurai
Specialförmåga: Rockerboy - När du rockar ut kan du få hela grupper av människor att göra exakt vad du säger. För varje 5 du rullar på en Rocka ut rullning följer 10 personer som kan höra dig med rakt ner i helvetet.
Färdigheter: Rocka ut, Läsa av folk, Hota, Muta, Köra bil, Svärd, Förföra, Leda marxistiska revolutioner, Skaffa information och Inte bli påverkad av gift.
Neo-Amazon
Specialförmåga: Superstark: Neo-Amazonen kan lyfta' nästan vad som helst. Allting utom slott och kryssningsfartyg.
Färdigheter: Dödssinne, Tuff, Revolvrar, Svärd, Överleva i ödemarken, Kommunicera med djur, Kidnappa, Köra bil, Låta övertygande genom att tala i gåtor och reparera fordon.
Människo-veterinär
Specialförmåga: Bensåg - Om någon blivit utslagen ur en strid kan du få tillbaks dem i striden, så länge de inte är döda.
Färdigheter: Doktor grejer, Hota med tortyr, Tortyr, Knivar, Skaffa information, Förgifta, Smyga, Dyrka lås, Köra ambulans (bil) och Identifiera det övernaturliga.
Tonårs Zombie
Specialförmåga: Släpp in mig - Första gången någon dör kan du bita dem och sprida din sjukdom till dem. De förlorar sin specialförmåga och får den här istället. Men de lever igen! Typ. Fungerar bara en gång per person.
Färdigheter: Tuff, Gnälla på någon tills de ger dig grejer, Knivar, Svärd, Köra bil, Ljuga, Imponera genom att låtsas vara cool, Datorer, Äta saker som inte är mat och Inte bli påverkad av gift.
Idiotisk djurmutant
Specialförmåga: Den idiotiska Djurmutanten vill bara inte dö! - +5 till Tursam för att överleva.
Färdigheter: Tuff, Undvika, Överleva i ödelandet, Äta saker som egentligen inte är mat, Lukta sig till barn, Svärd, Klättra på allt, Inte bli påverkad av gift, Få folk att tycka att du är söt och inte en kannibal och Förföra.
Biker Lich
Specialförmågor: Skelett med bikerjacka - Karaktären har automatiskt Rustningsvärde 3. Dödsmagi - Karaktären kam skjuta dödsblixtar som har skadevärde 3.
Svagheter: Hatad och Jagad - Som ett Biker Lich litar ingen normal eller god invånare i ödelandet på dig. Du har också ett fiendegäng som är ute efter dig.
Färdigheter: Köra motorcykel, Identifiera det övernaturliga, Revolver, Skrämmas med att du är en Biker OCH en odöd trollkarl, Tech, Ignorera alla fysiska behov, Leda ett gäng, Prata med monster, Använda dina ben som improviserade verktyg och arkitektur.
Varulv Golddigger
Specialförmågor: Månen, MÅNEN!!! Du kan förvandla dig fram och tillbaks till en monstervarg. Som en monstervarg gör dina tänder skada som ett svärd och du har rustningsvärde 2. Du förvandlas dock alltid och tappar kontrollen över dig själv, förvandlas och löper amok om du har sex.
Färdigheter: Förföra, Imponera med ditt utseende, Förhöra eller förhandla med löften om sex, Dödssinne, Undvika, Svärd & Tänder, Spåra, Överleva i ödelandet, Förklädnader och Akrobatik.
Startutrustning
(Coolare utrustning måste hittas i spel).
Start karaktärer har 200 öl (valutan är öl och toapapper. En rulle toapapper är värd 100 öl) att spendera.
Närstridsvapen: Saker att mörda dina fiender med på en budget.
Kniv (alla små närstridsvapen är en kniv. Inte bara knivar.) - 50 öl. Skadevärde: 3
Svärd (Alla stora närstridsvapen är ett svärd. Inte bara svärd) - 125 öl. Skadevärde: 5
Skjutvapen:
Revolver - 125 öl. Skadevärde: 15. De mäktigaste av vapen, var och en av dem har ett namn.
En kula - 25 öl.
Båge - 100 öl. Skadevärde 3
Rustningar:
Brynja: 50 öl - Rustningsvärde 2
Plastisteel rustning: 100 öl - Rustningsvärde 3
Skyddsmantel: 150 öl - Rustningsvärde 4
Fordon:
Bil (Alla fordon är bilar, inte bara bilar. En motorcykel är också en bil): Att ha en bil kostar 50 öl. De rör sig 20 per runda med en förare.
Cyborghäst: Kostar 75 öl. De rör sig 20 per runda och är intelligenta så de kan agera självständigt men är 100% lojala till sin ägare.
Prylar:
Parasit mun: 25 öl - Du har en vidrig mun någonstans på din kropp som kan ge dig råd och kan äta spöken. Detta gör att du kan anfalla spöken och andra andar.
Rad- mätare: 20 öl - mäter strålning.
Heligt krucifix: 5 öl - Börjar brinna om en Dracula är i närheten.