Nekromanti "Dåligt rollspel" ska bestraffas!!

Gweryn

Veteran
Re: Dålig spelande/BS

Instämmer helhjärtat med vad ClaesFredrik säger. Det som BoNe berättar om är ju det som gör det värt att spela. Rollspel handlar väl inte om att göra uppdrag tills man kräks guld utan snarare om att rollspela?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nej

Vem bestämmer vad som är bra och dåligt rollspel? Vem säger att det alltid bara är spelarnas eget fel när de sitter och är okoncentrerade? Bara för att man är spelledare så är man inte en nyckfull guddom med rätt att straffa och belöna sina underlydande. Du tror väl inte att du på allvar får fram bättre rollspelande och spelare genom ologiska och barnsliga straff? Lite mer självinsikt och rannsakan hade nog inte skadat i det här fallet.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Dålig spelande/BS

"Själv upplevde jag det senast i helgen. En spelare var uppmärksam... Resterande satt och upprepade meningarna: "Vilket äckligt läppstift du har", "Vilka äckliga kläder du har" samt min personliga favorit "Du ser ut som en äcklig havande sugga". "

Är det ens lönt att försöka spela med sådana personer? Jag har svårt att tro att de hade kunnat bättra sig bara för att spelledaren tvingade dem att slå slag på åldringstabellen lite då och då.

ClaesFredrik

Veteran
Koncentration

Grejen var att alla var sugna på att spela... Det var bara en fråga om koncentration. Några bestraffningar skulle aldrig ha hjälpt men att byte från Khelataar till Eon hjälpte...

Schyte

Veteran
Min polare berövede en kille hans bästa vapen och 500 silver(av 540) plus att han blev misshandlad i fängelset. Han skötte sig bra ett tag framöver.

Schyte - På besøk i Norge
Alle taler Norsk.
Komandon om du inte har ett svenskt tangentbord:
¨+a=ä ¨+o=ö