Nekromanti [D&D] Ändrade datum för 4th Edition

Hunk

Hero
Jag fick idag ett mail från Alliance Games, USA:s största speldistributör (och därmed hyfsat pålitlig källa) att releasedagarna för PHB, DMG och MM är flyttade. Samtliga tre böcker kommer nu att släppas i juni (i stället som tidigare planerat PHB i maj, MM i juni och DMG i juli). Man kan ju inte vara helt 100 på att uppgiften stämmer, men det är i alla fall en indikation. Jag har inte fått någon konkret info om vilket datum i juni de släpps.

Som butiksägare tror jag att det är negativa nyheter, eftersom man då inte kan basera sin beställning av MM och DMG på hur PHB har gått. För kunderna är det nog i stället positivt, eftersom man har allt som behövs för att börja spela redan första dagen.

Hunk

Hero
Re: Gift set

Stod det nått om att det ska komma ett Gift Set samtidigt?
Nej, men det verkar ju inte osannolikt att det gör det.

Fick det i det dagliga nyhetsmailet från dem och upptäckte det inte först. Det var "fastklämt" mellan alla grejer som har kommit in till dem de senaste dagarna.

Organ

Out of time, out of mind

Gift Set = En sån där snajsig-låda-som-man-kan-stoppa-in-alla-tre-böckerna-i-så-de-ser-snyggare-ut-när-de-står-i-hyllan?

/Anders

Big Marco

Läskig

Gift Set = En sån där snajsig-låda-som-man-kan-stoppa-in-alla-tre-böckerna-i-så-de-ser-snyggare-ut-när-de-står-i-hyllan?

Nej, ett set där man får cyanid och arsenik med. ,-)

Hunk

Hero

Nej, ett set där man får cyanid och arsenik med.
När kommer det ett sånt till Noir? Hade nog varit en storsäljare!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Visserligen en låda också ja... men det brukar ge ett lite bättre pris om man ändå ska köpa alla tre på samma gång. Då har man råd till ett till set tärningar också! :gremlaugh:

Hunk

Hero

Till 3.5 var det inte bättre pris att köpa Gift Setet (inte från leverantörerna i alla fall). Dock fick man den fina kartonglådan på köpet och det är ju alltid nåt. Jag förstår också varför - hade det varit billigare att köpa de tre böckerna tillsammans hade man ju som butik givetvis gjort det, plockat ur dem och prismärkt dem separat och sedan slängt den fina kartongbiten.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Jag förstår också varför - hade det varit billigare att köpa de tre böckerna tillsammans hade man ju som butik givetvis gjort det, plockat ur dem och prismärkt dem separat och sedan slängt den fina kartongbiten.
Ah... det säger ju nästan sig själv. :gremblush: 3.5 var ju inte helt nytt när jag väl kom mig för att fundera på om jag skulle köpa och då var det till synes billigare för mig som konsument att få tag i ett gift set i alla fall.

Hunk

Hero

Kan dock tillägga att det inte alltid är så. Exempelvis brukar vissa förlag (t.ex. White Wolf) slänga ihop bundles med vissa lättsålda och vissa svårsålda lite äldre grejer till ett juste pris. Därmed får man enklare sålt sånt som legat på lagret ett tag.

Jag vet dessutom att åtminstone en svensk butik (Golem - där köpte jag mitt) sålde 3.5-giftsetet med lägre marginal än de lösa böckerna. SF-Bokhandeln gjorde däremot tvärtom, när de sänkte priset på de lösa böckerna till 268 kr missade man att samtidigt sänka paketet, så det kostade 898 kr (har jag för mig). Kan tänka mig att det inte sålde så lysande...

Staffan

Myrmidon

Visserligen en låda också ja... men det brukar ge ett lite bättre pris om man ändå ska köpa alla tre på samma gång. Då har man råd till ett till set tärningar också!
På de "gift sets" som getts ut till 3.5 (grundböckerna, MM 2+3+4, Races of the Wild + Destiny + Stone) så har priset varit det samma som att köpa dem löst, eventuellt avrundat lite uppåt (tre grundböcker kostar $89.95, men $89.85 om man köper dem var och en).

Hunk

Hero

Scott Rouse skrev följande på EnWorld som åtminstone indikerar att det kommer ett Gift Set samtidigt:

The three core will come as separate books or you can buy all three in slip case (we used to call this the gift set). The suggested retail price on the slipcase version is 10 cents US more than buying the three "loose" versions.

So if you are getting all three the "Gift Set" is the better deal IMO.

Flurtis

Hero

Halloj, tänkte höra med idg vad följande saker skulle gå på och hur lång beställningstid:

Unknown Armies
Dust Devils: Revenged
Little Fears

Finns det nån möjlighet att få tag på dessa och vad gäller?

//flurtis

Hunk

Hero
Sveriges nationaldag, 6:e juni verkar vara releasedagen för de tre grundböckerna (har ännu inte sett någon mer info ang. gift set). Då har man alltså någon anledning att fira på sin lediga dag!

//Henrik, som hellre firar D&D-släpp än nationaldagen