Nekromanti D&D över nätet

Daermion

Veteran
Jag spenderade ett bra tag letande febrilt innan jag hittade en D&D MUX som är värd att spela. Flexibel character creation, bra system och i övrigt ett trevligt ställe. För de som vet hur man gör för att connecta, använd:

eyeofheaven.net 2626

Annars finns det bra beskrivningar på vad en MUX är och hur man ansluter på www.mudconnector.com

I korthet kan man säga ett en MUX är ett text-baserat rollspel som spelas genom användandet av en client. De är inte krävande, vem som helst kan spela, och i detta fallet kostnadsfritt. Väldigt bra för de som har problem att komma i kontakt med en rollspelsgrupp IRL.

- Daermion

G

Guest

Guest
Men är det verkligen kul??

Jag som hatar "pekfingervalsen"....

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det finns en lösning!

Spela MUX i tusen timmar, sen har pekfingervalsen förvandlats till fullfingersmacarena! :gremlaugh:

Nä, skämt åsido, jag kan hålla med om det du säger. Jag är helt lost på att skriva i IRC och realtids-chat och annat. Det går bara för snabbt.

M.

Nkari

Veteran
Re: Det finns en lösning!

Som en som har spenderat närmare ett års inloggnings tid under en 3 års period vid NannyMUD så kan jag säga att MUD/MUX/what ever är förbannat kul när man väl har lärt sig hantera riktningarna man springer i o allt annat.. =)