Fins 3.5 fortfarande att köpa? Jag antog att WotC upphörde all försäljning när 4e kom. och jag vet att jag upprepar åsikten som har funnnits varje gång dom släppt en ny utgåva av spelet, men jag är skeptisk. med tanke på hur spelet i 4e utvecklades mot brädspel/World of warcraft "Rollspel", snarare än någonting karaktärs- och storydrivet.
Min poäng med det jag försöker säga: Jag litar inte på att DnD next kommer vara en förbättring över 4e, 3.5 är föråldrat, och 4e är... tja, my humble opinion, men ja inte bra. Så jag skulle rekomendera att du satsar på Pathfinder. Eller i alla fall checkar allt
open source matterial som ligger ute på den här hemsidan. Hela regelverket, och det är gratis, för att öka spelets tillgänglighet, och därmed öka inköp av det Pazio Faktiskt producerar: kampanjmaterial.
EDIT: ja, jag är en av dom som konverterade till Pathfinder-ismen när 4e kom, så min åsikt är aningen (ok, väldigt) partisk till fördel för Pathfinder framför i prinip allt som WotC producerarfrån och med 4e.