Nekromanti D&D 4th - Stockholm

Drostan

Veteran
Hej!

Då ska vi se här. Jag skulle hemskt gärna vilja hitta en D&D-grupp som skulle vilja ta mig under sina vingar. Försökte ta mig bort till forumträffen häromdagen för att knyta kontakter men hade tyvärr en deadline jag inte kunde bli klar med i tid. Skriver här och hoppas på det bästa.

Jag heter Tobias, är tjugotre år gammal och har i en herrans massor av år velat ta och spela lite rollspel med en lite mer seriös grupp - och då seriös i bemärkelsen regelbunden, inte nödvändigtvis att man aldrig får skoja eller skratta.

Min erfarenhet är av det mer belästa men mindre bevandrade slaget. Jag har SL:at lite Mutant i unga år med ett par böcker jag hittade, läst igenom gamla AD&D-äventyrsböcker jag hittade på en loppis och har också köpt upp mig på lite regelböcker och äventyr från D&D 3rd. Har nosat på andra spel också men aldrig riktigt kommit igång.

Hittills har rollspelsböcker huvudsakligen varit en utgångspunkt för mig att fundera och fantisera utifrån - ett sätt för mig att inspireras - något som hjälper mig bland annat i mitt yrke som journalist. Även om jag alltså har spelat lite under mina år har jag huvudsakligen bara suttit med böcker, gjort anteckningar, skissat på äventyr.

För att komma igång på allvar till sist skulle jag vilja hitta en grupp som kunde få mig att komma igång och få lite mer praktiskt erfarenhet under bältet - om inte annat så att jag kan ta mig i kragen och spelleda lite egna äventyr någon gång i framtiden.

Jag bor i innerstaden med min sambo men kan självfallet tänka mig att röra mig runt med kollektivtrafiken.

Någon grupp som är intresserad? Arfert och Eksem, ni verkar uppskatta fjärde utgåvan? Finns det plats eller kan ni kanske tipsa om några andra som måhända inte är aktiva här som vill ta sig an mig?

/Tobias

stilton_UBBT

Veteran
Hej. Vi är ett gäng rollspelare i varierande åldrar (från tonåringar till 40+. Vissa av oss körde D&D redan på 80-talet. Jag har köpt den nya utgåvan och vi tänker prova att spelleda den efter nyår. Beroende på hur det går kan det bli en fortsättning, kanske ett par gånger i månaden. Är du sugen på att testa? Vi ska använda de fem färdiga figurer som följer med Player's Handbook 4th edition (plus en sjätte som går att ladda ned från www.wizards.com). Hör av dig om du är intresserad. Se det som en provomgång.