Nekromanti D&D 6

Silke

Warrior
Vad är svårt???? Om du tycker:
Reglerna är svåra, så prova gamla heliga EDoD (ver 2-3) eller NDoD (ver 4) ...
eller
Är det svårt för Rpn att lära sig magierna, så prova något av de två ovanstående gamla systemen...

Efter slutfört prov kommer ALLT till DoD 6 att vara rena barnleken (utom DoD 6 stridsystem som är krånligare än tidigare) men du kommer att sakna de gamla lite krånligare och enligt mig roligare reglerna...

Saurus

Veteran
Jag menade reglerna, jag har svårt att lära mig dom, det tar sån lång tid att läsa igenom allt

//Saurus

"The Warrior of Lustria"

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Att läsa

Förvisso så har du ju rätt att det tar tid att läsa igenom boken, men det är ju ändå så skoj. När jag läser den så är det ju ingen plåga direkt. Det är med ett leende på läpparna!

Men om det är något du inte förstår, efter att du har läst igenom allt, så är det ju bara att du frågar här på forumet så ska vi nog klara av att ge dig vägledning.

Mycket nöje!/images/icons/smile.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

CyberJobe

Veteran
Läsa regler

Det är ett rent nöje att läsa regelböcker och att sedan jämföra med andra versioner/rollspel samt att modifiera kassa regler och att komma på nya.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."

Saurus

Veteran
det är just reglerna jag inte fattar hur magien funkar, ibland har den 2 verkan och vilken verkan ska det va och allt dess tjafs

//Saurus

"The Warrior of Lustria"

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Snälla, sluta bifoga samma bild hela tiden! (nt)

Tage

Veteran
Meeeh hallå!

Om det är så du känner kanske du inte borde läsa igenom dem.. Det gör juh inget om man inte förstår allt första gången man läser igenom det, men läser man igenom det en gång till brukar det lossna! Om det inte gör det så hitta på egna mer lätta regler!

If life sucks, suck back!

Böj knä för hans nåd Draken, eller era knän skall böjas åt er
- Taim

Rickard

Urverk speldesign
Om du är spelare borde du kanske inte läsa reglerna.. Låt din SL ta hand om regleriet.. Blir mkt mindre regeltjafs.

/[color:green]Han</font color=green> som önskar <B>Saurus</B> kunde uttrycka sig lite mer tydligare