<em>
Tidiga GHmoduler centrerades absolut inte runt staden Gh utan det var bisarra slott, onda tempel och liknande som det utspelade sig i. Det var inte förän 89 när GHcityboxen kom som staden blev mer använd som lokal.</em>
Hade för mig att GH inte blev en 'setting' förrän boxen släpptes. Ber om ursäkt.
<em>Ravenlofts nysläppning är inte bara ett rykte, det är bekräftat av pressrekleaser från både Arthaus och WotC. </em>
Fick nyligen reda på det, ja.
<em>Eftersom du tog upp Al-Qadim som egen setting borde tu nämna Kara Tur, the Horde och Maztica också. Samma ska gäller Red Steel och Hollow World för Mystara.</em>
Funderar i så fall istället på att inkludera bara några rader om alla 'sub-settings' till i beskrivningen om FR. De flesta av dessa är OOP och så pass inaktuella att de är svåra att få tag på. Det enda jag t.ex. vet om Maztica är att den nämndes i förbigående i den gamla FR boxen (samt att den finns som .PDF hos WotC).
<em>Sen missade du två eller tre settings, Spelljammer, Lankhmar och Blackmoor (den sistnämda inkorporerades med Mystara senare, och utspelar sig många tusen år innan den nuvarande tidsräkningen.)</em>
Spelljammer utelämnade jag med mening, dels eftersom jag inte kunde hitta någon innehållsrik information om den, och dels eftersom den är så pass marginell.
Lankhmar glömde jag, ja. Vet du om det släpptes något mer än grundboxen?
Visste inte att Blackmoor var en separat setting (trodde det var en del av Mystara).
Bidra gärna med information (skicka ett mail till
zyklon@home.se), så kan jag expandera texten lite. Jag hade tänkt att fokus ska ligga på de världar som just nu är aktuella i och med 3E, dvs FR och GH.
-R